Google Scholar: cites
La resolución de problemas en física y su representación : un estudio en la escuela media
Buteler, Laura
Gangoso, Zulma
Brincones Calvo, Isabel
González Martínez, Mercedes

Data: 2001
Resum: The present study explores: a) the relationship between certain characteristics of physics (problem statements and the internal representation that students form after reading the statement; b) the correlation between this representation and the equation generation stage. Seventeen-year-old students of secondary school from Madrid were taken as an accidental sample (N = 189). Certain characteristics of these statements were observed to be favourable instances to solve the problem. Possible implications for the instruction were analysed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 285-295, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21743
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n2-buteler-brincones-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4004


11 p, 90.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2021-07-24



   Favorit i Compartir