Google Scholar: cites
La enseñanza de estrategias de resolución de problemas matemáticos en la ESO : un ejemplo concreto
Pifarré, Manoli
Sanuy, Jaume

Data: 2001
Resum: Within this article is included a description and justification of a didactical sequence to improve the learning of problem solving strategies of Secondary Education students. The design of the didactical sequence is guided by four principles: a) to context the activities and problems to solve in students' every day practices; b) to use teaching methods that show the problem solving processes; c) to design didactical materials in order to guide strategies such as selection, organisation and control; d) to facilitate the co-operative learning of problem solving strategies.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 297-308, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21745
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n2-pifarre-sanuy
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4005


12 p, 179.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2021-07-24



   Favorit i Compartir