Diseño y evaluación de una propuesta para la enseñanza del concepto de "campo" en Física
Martín, José (Centro de Profesores y Recursos (Guadalajara))
Solbes, Jordi 
(IES J. Rodrigo Botet (Manises))
Data: |
2001 |
Resum: |
The concept of "field" presents a special relevance in Physics. However, its teaching offers a series of difficulties and deficiencies that have been analysed by us in previous investigations. According to our analysis and research by other authors, we have elaborated a new proposal for the introduction of this concept in Secondary Education and High School. In this study, the guidelines of the forementioned proposal, which has been put into practice in the classroom and assessed later on, are presented. The results have been analysed through different instrumental means, and have been compared with the results obtained by students who follow the statutory programmes. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 393-403, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21761
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n3-martin
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3990
El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2024-11-06