Una propuesta didáctica basada en la investigación para el uso de analogías en la enseñanza de las ciencias
Oliva, José Mª (Centro de Profesorado de Cádiz (Andalusia))
Aragón Méndez, María del Mar (IES Drago (Cadis, Andalusia))
Mateo, J. (IES La Pedrera Blanca (Chiclana de la Frontera, Andalusia))
Bonat, M. (IES La Vega del Guadalete (La Barca de la Florida, Andalusia))
Data: |
2001 |
Resum: |
In this paper, an analysis about the advantages and difficulties of the analogies, as a didactic resource in science education, is accomplished. According to the results of the investigation developed in this field during the last years, some criteria to take into account with the purpose of improving their use in the classroom, are also provided. All these contributions are accompanied by concrete examples that help to illustrate the considerations and the didactic implications for educational practice. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 453-470, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21770
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n3-oliva-aragon-mateo
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3994
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2023-10-19