Google Scholar: cites
Uso de analogías adecuadas como recurso didáctico para la comprensión de los fenómenos electroquímicos en el nivel universitario inicial
Vasini, Enrique Julio
Donati, Edgardo Rubén

Data: 2001
Resum: In this paper, we propose a complementary strategy to introduce electrochemical cells in introductory courses of chemistry. Frequently some of the concepts related to electrochemical processes, such as electric work, reversible and irreversible changes, maximum work and differences and similarities between galvanic and electrolytic cells among others, are poorly developed in this kind of courses. We propose, for the introductory treatment of these concepts, an analogy between isothermal expansion of a perfect gas and an electrochemical process. The analogy is qualitatively and quantitatively discussed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 471-477, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21771
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n3-vasini-donati
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3995


7 p, 195.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2021-07-16



   Favorit i Compartir