Distintas lecturas epistemológicas en tecnología y su incidencia en la educación
Costa, Andrea
Domènech, Graciela

Date: 2002
Abstract: En este trabajo se analizan las nuevas demandas de saber en tecnología en relación con los saberes en ciencias naturales en la escuela básica frente a un contexto cambiante que interpela a la educación y a sus instituciones desde distintos ángulos. Se hace una descripción de dicho contexto y se enmarcan en él las respuestas dadas a estas demandas desde las principales perspectivas epistemológicas.
Abstract: In this paper we analyse the new requirements of knowledge in technology in relation with the knowledge of natural science in primary school versus a changing context that confronts education and its institutions from different angles. We describe that context and frame therein the response given to these requirements from the main epistemological perspectives.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Subject: Epistemología ; Ciencia ; Tecnología ; Educación ; Epistemology ; Science ; Technology ; Education
Published in: Ensenanza de las Ciencias, V. 20 N. 1 (2002) , p. 159-165, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21791


7 p, 53.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2019-05-24



   Favorit i Compartir