Web of Science: 7 cites, Scopus: 9 cites, Google Scholar: cites
Estudio exploratorio comparativo del conocimiento didáctico del contenido sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en ejercicio y en formación
Brines Brines, Ana (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)

Títol variant: Estudi exploratori comparatiu del coneixement didàctic del contingut sobre piles galvàniques de professors de secundària en exercici i en formació
Títol variant: A comparative exploratory study of pre-service and in-service high school teachers' pedagogical content knowledge in galvanic cells
Data: 2016
Resum: En este estudio exploratorio se evalúa el conocimiento didáctico del contenido (CDC) sobre pilas galvánicas de profesores de secundaria en formación y en ejercicio. Además, este conocimiento se ha relacionado con los enfoques de enseñanza que prefieren. Para este propósito, se ha adaptado el instrumento CoRe de Loughran, Mulhall y Berry (2004) considerando dos situaciones: pila Daniell y pila voltaica simple. La muestra se compuso de 25 profesores en formación y de 15 profesores en ejercicio. El análisis de los resultados obtenidos hasta ahora sugiere que, en primer lugar, el CDC de los profesores de secundaria sobre pilas galvánicas no es el deseable; en segundo lugar, el CDC de los profesores en ejercicio parece significativamente mejor que el de los profesores en formación, y finalmente, no se observan diferencias significativas entre ambos grupos de profesores en las metodologías de enseñanza preferidas.
Resum: En aquest estudi exploratori s'avalua el coneixement didàctic del contingut (CDC) sobre piles galvàniques de professors de secundària en formació i en exercici. A més, aquest coneixement s'ha relacionat amb els enfocaments d'ensenyament que prefereixen. Per a aquest propòsit, s'ha adaptat l'instrument CoRe de Loughran, Mulhall i Berry (2004) considerant dues situacions: pila Daniell i pila voltaica simple. La mostra es va compondre de 25 professors en formació i de 15 professors en exercici. L'anàlisi dels resultats obtinguts fins ara suggereix que, en primer lloc, el CDC dels professors de secundària sobre piles galvàniques no és el desitjable; en segon lloc, el CDC dels professors en exercici sembla significativament millor que el dels professors en formació, i finalment, no s'observen diferències significatives entre tots dos grups de professors en les metodologies d'ensenyament preferides.
Resum: In this exploratory study pre-service and in-service high school teachers' pedagogical content knowledge (PCK) in galvanic cells is assessed. In addition, this knowledge has been related to the instructional approaches they prefer. A written questionnaire, adapted from the Loughran, Mulhall, and Berry's CoRe instrument (2004), considering two different situations (Daniell cell and simple voltaic cell), has been used for this purpose. The sample made up of 25 pre-service teachers and 15 in-service teachers. The analysis of the results achieved so far suggest that: a) high school teachers' PCK on galvanic cells is not a desirable knowledge; b) in-service teachers seems to have a significantly better PCK than pre-service teachers; and c) there seem to be no significant differences in preferred teaching approaches between the two groups of teachers.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Conocimiento didáctico del contenido ; Formación de profesores de ciencias ; Metodologías de enseñanza ; Pilas galvánicas ; Profesores en ejercicio y en formación ; Coneixement didàctic del contingut ; Formació de professors de ciències ; Metodologies d'ensenyament ; Piles galvàniques ; Professors en exercici i en formació ; Pedagogical content knowledge ; Science teachers training ; Teaching methodologies ; Galvanic cells ; Pre-service and in-service teachers
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v34-n2-brines-solaz-sanjose
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/309282
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v34-n2-brines-solaz-sanjose
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1758


22 p, 422.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-06-06, darrera modificació el 2022-12-15



   Favorit i Compartir