Bases sociopolítiques de l'educació [101657]
Merino Pareja, Rafael
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Sociopedagogical Basis of Education
Títol variant: Bases sociopolíticas de la educación
Data: 2016-17
Resum: L'assignatura procura una aproximació sòlida als conceptes, enfocaments i realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. A banda d'aquest caràcter finalista, pretén ser també fonamentadora de continguts que s'impartiran a cursos posteriors. L'objectiu fonamental de l'assignatura és la comprensió i anàlisi d'un territori (d'abast variable, municipal, autonòmic, estatal,. . ) i/o d'una realitat concreta, des d'una perspectiva holística socioeducativa. Els objectius concrets són els següents: Conèixer els fonaments teòrics de la Sociologia de l'Educació i de la Política de l'Educació Aprofundir en la realitat educativa com a síntesi de la mirada sociopolítica Desenvolupar capacitat crítica sobre les problemàtiques educatives actuals Comprendre l'orígen i conseqüències dels límits socials, legislatius i polítics que enmarquen l'activitat pedagògica.
Resum: The subject gives a sound overview of the concepts, the approaches and the sociopolitical reality of education, in formal settings as well as non-formal settings. Furthermore this final aim, the subject gives a ground for contents to be taught in higher courses. The main goal of the subject is to understand and to analyse a territory, in multilevel approach (local, regional, national. . . ), as well a concret reality, in a global socioeducatioal framework. Other focused aims are: To know the theoretical background of Sociology of Education and Educational Policy To enlarge the knowledge about the educational reality, in a sintetical way coming from a sociopolitical glance. To develop the critical thinking about the current issues in education To understand the origin and the consequences of social, legal and political boundaries shaping the pedagogical activity.
Resum: La asignatura procura una aproximación sólida a los conceptos, enfoques y realidad sociopolítica de la educación, tanto en el ámbito formal como el no formal. Además de esta carácter finalista, también pretende dar una base fundamentadora para contenidos que se imparten en cursos posteriores. El objetivo fundamental de la asignatujra es la comprensión y análisis de un territorio (de nivel variable, municipal, autonómico, estatal. . . ) y/o de una realidad concreta, desde una perspectiva holística socioeducativa. Los objetivos concretos son los siguientes: Conocer los fundamentos teóricos de la Sociología de la Educación y de la Política de la Educación Profundizar en la realidad educativa como síntesis de la mirada sociopolítica Desarrollar la capacidad crítica sobre las problemáticas educativas actuales Comprender el origen y las consecuencias de los límites sociales, legislativos y políticos que enmarcan la actividad pedagógica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261]
Pla d'estudis: Grau en Educació Social [827] ; Grau en Pedagogia [1211]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 83.4 KB

Anglès
6 p, 81.4 KB

Castellà
6 p, 82.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir