Per citar aquest document: https://ddd.uab.cat/record/159474
Aprenentatge Integrat en Medicina III [103635]
Tor Aguilera, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Aprendizaje Integrado en Medicina III
Data: 2016-17
Resum: L'Aprenentatge Integrat en Medicina III (AIM III) és una assignatura que s'imparteix al segon quadrimestre del tercer curs del Grau de Medicina. Com la resta d'AIMs, és una assignatura transversal que pretén desenvolupar algunes competències bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina. Es pretén donar una formació integral del coneixement mèdic, de manera que les bases biològiques i fisiopatològiques de la medicina i les disciplines clíniques no es considerin matèries aïllades i sense continuïtat. Durant el transcurs dels AIMs s'han de tractar de desenvolupar algunes competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en medicina: argumentació basada en evidències, capacitat per a fer les preguntes més idònies, anàlisis i interpretació de dades i aplicació de principis fisiopatològics en la comprensió de les malalties. També es 1 interpretació de dades i aplicació de principis fisiopatològics en la comprensió de les malalties. També es desenvoluparan competències genèriques d'auto aprenentatge com treball en equip, comunicació oral i escrita, lectura i recerca d'informació, incloent les noves tecnologies de la informació. En el decurs del període docent els estudiants hauran de resoldre casos problema, el contingut dels quals variarà en cada curs acadèmic. El treball es realitzarà en base a grups reduïts i amb la col·laboració d'un tutor responsable de cada cas i de tutors responsables de les diferents matèries de tercer curs que intervenen en el desenvolupament del cas. L'assignatura es desenvoluparà en el format d'aprenentatge basat en problemes i combina les sessions de tutoria amb el treball autònom per part de l'alumne. En la sessió de presentació de cada cas s'explicaran les característiques del treball a desenvolupar. Els estudiants hauran d'assistir a les tutories programades i consultar totes les fonts que considerin oportunes per a resoldre el problema sindròmic plantejat, que es presentarà a tota la classe a la darrera sessió de tancament del cas . Els objectius formatius generals de l'assignatura són: Aprendre habilitats bàsiques en la pràctica mèdica Adquirir les bases científiques de procediments bàsics en medicina clínica Integrar coneixements i continguts treballats en la resta d'assignatures troncals de tercer curs Aplicar aquests coneixements a situacions reals en base a casos clínics simulats. Desenvolupar habilitats de diagnòstic sindròmic i clínic així com de procediments terapèutics. Desenvolupar competències genèriques d'auto aprenentatge: organització temporal del treball autònom, treball en equip, cerca d'informació, incloent-hi les noves tecnologies de la informació, anàlisi crítica de la informació. Adquirir la capacitat d'elaborar i presentar treballs biomèdics.
Resum: Aprendizaje Integrado en Medicina III (AIM III) es una asignatura que se imparte en el segundo cuatrimestre del tercer curso del grado de Medicina. Como el resto de AIM, se trata de una asignatura transversal que pretende desarrollar algunas competencias básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en Medicina. Se pretende dar una formación integral del conocimiento médico, de forma que las bases biológicas y fisiopatológicas de la medicina y las disciplinas clínicas no se consideren materias aisladas y sin continuidad. Durante el transcurso de los AIM se ha de tratar de desarrollar algunas competencias transversales básicas para la actividad profesional y el pensamiento científico de los graduados en Medicina: argumentación basada en evidencias, capacidad para hacer las preguntas más idóneas, análisis e interpretación de datos y aplicación de principios fisiopatológicos a la comprensión de las enfermedades. También se desarrollarán las competencias genéricas de autoaprendizaje como trabajo en equipo, comunicación oral y escrita, lectura y búsqueda de información, incluidas las nuevas tecnologías de la información. En el transcurso del periodo docente, los estudiantes tendrán que resolver casos de problemas, cuyo contenido variará en cada curso académico. El trabajo se realizará en grupos reducidos y contará con la colaboración de un tutor responsable de cada caso y de tutores responsables de las diferentes materias de tercer curso que intervienen en el desarrollo del caso. La asignatura se desarrollará en el formato de aprendizaje basado en problemas y combinará las sesiones de tutoría con el trabajo autónomo del estudiante. En la sesión de presentación de cada caso se explicarán las características del trabajo a desarrollar. Los estudiantes deberán asistir a las tutorías programadas y consultar todas las fuentes que consideren oportunas para resolver el problema sindrómico planteado, que se presentará a toda la clase en la última sesión de cierre del caso. Los objetivos formativos generales de la asignatura son: Aprender habilidades básicas en la práctica médica. Adquirir las bases científicas de procedimientos básicos en medicina clínica. Integrar los conocimientos y contenidos trabajados en el resto de asignaturas troncales del tercer curso. Aplicar estos conocimientos a situaciones reales en base a casos clínicos simulados. Desarrollar habilidades de diagnóstico sindrómico y clínico así como de procedimientos terapéuticos. Desarrollar competencias genéricas de autoaprendizaje: organización temporal del trabajo autónomo, trabajo en equipo, búsqueda de información, incluidas las nuevas tecnologías de la información, y análisis crítico de la información. Adquirir la capacidad de elaborar y presentar trabajos biomédicos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Ciències Biomèdiques [2502442]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Medicina [1192]



Català
11 p, 104.8 KB

Castellà
Versió reduïda
3 p, 69.1 KB

Castellà
11 p, 209.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2017-10-14



   Favorit i Compartir