Per citar aquest document: https://ddd.uab.cat/record/160135
Pràcticum VI [103678]
Cònsul Giribet, Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Prácticum VI
Data: 2016-17
Resum: Objectius i contextualització El pràcticum VI està programat en l'últim any dels estudis i es pot considerar una pràctica de síntesi que ha de permetre l'estudiant demostrar l'adquisició de les competències infermeres necessàries per a l'exercici professional que engloba el saber, el saber ser, el saber fer i el saber estar. 1 professional que engloba el saber, el saber ser, el saber fer i el saber estar. Les assignatures de pràcticum es duen a terme en el context dels centres assistencials, cosa que fa que el procés d'aprenentatge sigui molt significatiu i permeti desenvolupar en l'estudiant un pensament crític-reflexiu, alhora que, el fa protagonista i constructor del seu procés i progrés d'aprenentatge. Objectiu general Partint de la base que les competències s'adquireixen de manera gradual, l'estudiant en finalitzar aquest pràcticum ha d'haver assolit les competències que se li exigeixen a una infermera principiant. Per aquest concepte ens és encara vàlid el que Patrícia Benner va definir en el seu estudi "From Novice to expert: power and excellence in nursing practice" realitzat en 1984, on considera que la infermera principiant és la que no té experiència i per tant adopta conductes dirigides per normes i directrius, i necessita d'ajuda per establir un ordre de prioritats. En aquesta categoria hi inclou estudiants i professionals que acaben d'incorporar-se a la pràctica professional.
Resum: Objetivos y contextualización. El Prácticum VI está programado en el último año de los estudios y se puede considerar una práctica de síntesis, que tiene que permitir al estudiante demostrar la adquisición de las competencias enfermeras necesarias para el ejercicio profesional que engloba el saber, el saber ser, el saber hacer y el saber estar. Las asignaturas de Prácticum se llevan a cabo en centros asistenciales, lo cual permite que el proceso de aprendizaje sea muy significativo y permita desarrollar en el estudiante un pensamiento crítico-reflexivo, a la vez que lo convierte en protagonista y constructor de su proceso y progreso de aprendizaje. Objetivo general. Partiendo de la base que las competencias se adquieren de manera gradual, el estudiante, al finalizar este Prácticum, tiene que haber adquirido las competencias que se le exigen a una enfermera principiante. Para este concepto de enfermera novel, nos es todavía válido lo que Patrícia Benner definió en su estudio From Novice to expert: power and excellence in nursing practice, realizado en 1984, donde considera que la enfermera principiante es la que no tiene experiencia y por lo tanto adopta conductas dirigidas por normas y directrices, y necesita de ayuda para establecer un orden de prioridades. En esta categoría incluye estudiantes y profesionales que acaban de incorporarse a la práctica profesional.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Infermeria [2500891]
Pla d'estudis: Infermeria [830]



Català
7 p, 93.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2017-10-14



   Favorit i Compartir