Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil II [101988]
Banqué, Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education II
Títol variant: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil II
Data: 2016-17
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i experimentals. La Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social en Ed. Infantil II suposa una assignatura que dóna continuïtat i completa el procés d'aprenentatge de l'assignatura Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social I que l'alumnat haurà realitzat en el semestre anterior. La nova assignatura proposa desenvolupar les competències professionals relacionades amb l'aplicació a l'aula dels coneixements treballats a l'assignatura anterior i la capacitat de justificar adequadament la seva pràctica. Es centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil. Objectius formatius: 1. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació a l'aula. 2. Conèixer, ser capaç d'analitzar i innovar seqüències didàctiques prèviament dissenyades i/o aplicades a l'aula, tot justificant des de la teoria, l'adequació de la pràctica que es proposa. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar pràctiques didàctiques interdisciplinàries d'aula d'infantil, tot identificant els continguts de l'àrea de descoberta de l'entorn i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria treballada i les directrius curriculars i del context educatiu, de manera que demostrin l'autonomia i creativitat necessàries per poder exercir la seva professió docent de manera competent. 5. Saber comunicar-se amb actors del món professional vinculats a l'educació infantil, per tal de resoldre 1 5. Saber comunicar-se amb actors del món professional vinculats a l'educació infantil, per tal de resoldre problemes didàctics de manera compartida i efectiva.
Resum: Context: It is a subjecte third year focused on a specific teaching shared by two areas of knowledge: social sciences and expe The subject Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social en Ed. Infantil IIcontinues and completes the learning process of the subje Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social en Ed. Infantil I and students should done in the previous semester . The n 1 Learning objectives: 1. Analyze teaching situations according to the parameters of the theory and curriculum to make a diagnosis on their relevance and appropriateness in the classroom. 2. Understand, be able to analyze and innovate didactic sequences previously designed and / or implemented in the classroom, from theory justifying the appropriateness of the proposed practice. 3. Know and be able to analyze interdisciplinary classroom teaching practices for children, identifying the contents of the uncovered area of the environment and other areas that are working. 4. Design situations and / or personal and innovative didactic sequences, based on the theory worked and curriculum guidelines and educational context, which demonstrate the creativity and autonomy necessary to exercise its teaching profession competently. 5. Learn to communicate with players in the professional world linked to children's education in order to solve educational problems shared and effective manner.
Resum: Contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por La Didáctica del Conocimiento del Medio Natural y Social en Ed. Infantil II supone una asignatura que da continuidad y compleme Área de Conocimiento del Entorno del currículum de Educación Infantil. Objetivos formativos: 1. Analizar situaciones didácticas según los parámetros de la teoría y del currículo para hacer un diagnóstico sobre su pertenencia y adecuación en el aula. 2. Conocer, ser capaz de analizar e innovar secuencias didácticas previamente diseñadas y / o aplicadas en el aula, justificando desde la teoría, la adecuación de la práctica que se propone. 3. Conocer y ser capaz de analizar prácticas didácticas interdisciplinares de una aula de Infantil, identificando los contenidos del Área de descubrimiento del entorno y los de otras áreas que se trabajan. 4. Diseñar situaciones y / o secuencias didácticas personales y novedosas, a partir de la teoría trabajada 1 4. Diseñar situaciones y / o secuencias didácticas personales y novedosas, a partir de la teoría trabajada y las directrices curriculares y del contexto educativo, de manera que demuestren la autonomía y creatividad necesarias para poder ejercer su profesión docente de manera competente. 5. Saber comunicarse con actores del mundo profesional vinculados a la educación infantil, a fin de resolver problemas didácticos de manera compartida y efectiva.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 90.6 KB

Anglès
7 p, 91.2 KB

Castellà
7 p, 91.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir