Art i llenguatges audiovisuals en educació infantil [101996]
Rifà Valls, Maria Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Audiovisual Languages and Art in Early Childhood Education
Títol variant: Arte y lenguajes audiovisuales en educación infantil
Data: 2016-17
Resum: Contextualització Recursos per l'ensenyament i coneixement de les arts visuals i plàstiques a educació infantil en l'àmbit dels llenguatges audiovisuals. En el món-imatge en el que vivim, és necessari conèixer tots aquells llenguatges i eines que construeixen gran part de la imatgeria que ens envolta, amb l'objectiu de despertar l'esperit crític davant aquest allau d'imatges, i per tal d'aprendre estratègies per poder utilitzar els diferents llenguatges que les formen. En aquesta assignatura estudiarem les possibilitats expressives dels diferents llenguatges audiovisuals (fotografia, vídeo, infografia i animació), creant propostes artístiques personals o en grup, que oferiran als alumnes a utilitzar-ne les seves possibilitats dins l'aula d'educació infantil. Objectius formatius Aprofundiment en el coneixements i fonaments de l'art, de l'expressió plàstica i dels llenguatges audiovisuals. Ús del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals per l'expressió personal i col·lectiva i la comprensió de les cultures (percepció, interpretació, creació, expressió i producció). Coneixement i desenvolupament del currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil a través de projectes (cicles 0-3 i 3-6). Interconnexió del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals amb altres llenguatges i capacitats dels nens en l'etapa 0-6 anys. Adquisició de criteris per l'avaluació i la comprensió de les arts i dels llenguatges audiovisuals en la seva aplicació didàctica en l'etapa d'educació infantil.
Resum: Context Resources for education and knowledge of the visual arts education to children in the field of audiovisual languages. In the world-image in which we live, it is necessary to know all the languages and tools that build much of the imagery that surrounds us, in order to awaken the critical spirit before this avalanche of images, and order learn strategies to use different languages that form. This course will study the expressive possibilities of different visual languages (photography, video, graphics and animation), creating artistic proposals both individually and in group, which offers its students to use their potential in the early education environments. Teaching objectives Deepening the knowledge and fundamentals of art, artistic expression and visual languages. Using the art language and visual languages for personal and collective expression and for the understanding of cultures (perception, interpretation, creation, expression and production). Knowledge and curriculum development of expression and visual art education for children through projects (Cycles 0-3 and 3-6). Interconnection of art language and visual languages with other languages and abilities of children in the 0-6 years period. Acquisition of criteria for the assessnent and the understanding of the arts and audiovisual languages in applied teaching at the early childhood education stage.
Resum: Contextualización Recursos para la enseñanza y conocimiento de las artes visuales y plásticas en educación infantil en el ámbito de los lenguajes audiovisuales. En el mundo-imagen en el que vivimos, es necesario conocer todos aquellos lenguajes y herramientas que construyen gran parte de la imaginería que nos rodea, con el objetivo de despertar el espíritu crítico ante este aluvión de imágenes, y con el fin de aprender estrategias para poder utilizar los diferentes lenguajes que las forman. En esta asignatura estudiaremos las posibilidades expresivas de los diferentes lenguajes audiovisuales (fotografía, vídeo, infografía y animación), creando propuestas artísticas personales o en grupo, que ofrecerán a los alumnos a utilizar sus posibilidades dentro del aula de educación infantil. Objetivos formativos Profundización en el conocimiento y fundamentos del arte, de la expresión plástica y de los lenguajes audiovisuales. Uso del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales para la expresión personal y colectiva y la comprensión de las culturas (percepción, interpretación, creación, expresión y producción). Conocimiento y desarrollo del currículum de expresión visual y plástica para la educación infantil a través de proyectos (Ciclos 0-3 y 3-6). Interconexión del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales con otros lenguajes y capacidades de los niños en la etapa 0-6 años. Adquisición de criterios para la evaluación y la comprensión de las artes y de los lenguajes audiovisuales en su aplicación didáctica en la etapa de educación infantil.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 85.2 KB

Anglès
5 p, 84.3 KB

Castellà
5 p, 85.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir