Narrativa i poesia en educació infantil [102001]
Correro Iglesias, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Narrative and Poetry in Early Childhood Education
Título variante: Narrativa y poesía en educación infantil
Fecha: 2016-17
Resumen: L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. El curs se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional (ús de jocs lingüístics, narració oral, presentacions visuals, activitats per a l'expressió dels infants, confecció de relats, etc. ). Es parteix de criteris de valoració dels diferents tipus de llibres i literatura en els diferents formats i suports, impresos i en pantalla, per passar a oferir un taller pràctic de disseny d'activitats segons diferents objectius educatius i amb diverses tècniques de materialització. Es proposa la familiarització amb un ampli panorama de recursos bibliogràfics i digitals, tant de la producció per a infants com de fonts de suport per a les activitats, que resulti útil per a la tasca professional dels mestres.
Resumen: The course Narrative and Poetry in Early Childhood Education provides an insight into the basic knowledge all future Early childhood Education primary teachers should possess regarding Literature and its uses. The course focuses especially on developing skills and training about how to deal with books addressed to children under six years old. Students will be able to know the current production and how to deal with it, how to explain and read these materials, how to comment books with children, how to improve children's comprehension and literary undertanding. Students will be able to select and evalate books in different formats and media, printed and digital books. They will no how to programme a literary path and project containing different activities. The main objective is that students get familiar with the current production, get strategies, activities and tools helping how to work with literature in Early Childhood. At the end, the course will be useful for their future professional development as a future teachers and educators.
Resumen: La asignatura Narrativa y poesía en la Educación Infantil se propone profundizar en el conocimiento y el uso de la literatura para niños desde los primeros meses hasta que saben leer autónomamente. El curso se centra especialmente en el desarrollo de las habilidades de dinamización del material literario y ficcional (uso de juegos lingüísticos, narración oral, presentaciones visuales, actividades para la expresión de los niños, confección de relatos, etc. ). Se parte de criterios de valoración de los diferentes tipos de libros y literatura en los diferentes formatos y soportes, impresos y en pantalla, para pasar a ofrecer un taller práctico de diseño de actividades según diferentes objetivos educativos y con diversas técnicas de materialización. Se propone la familiarización con un amplio panorama de recursos bibliográficos y digitales, tanto de la producción para niños como de fuentes de apoyo para las actividades, que resulte útil para la tarea profesional de los maestros.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Educació infantil [847]



Català
5 p, 87.5 KB

Anglès
5 p, 80.5 KB

Castellà
5 p, 80.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2016-07-15, última modificación el 2018-10-27



   Favorit i Compartir