Google Scholar: cites
Planning, re-bordering and setting times: a comparative analysis of European and Latin American "education spaces"
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Data: 2013
Resum: The article compares educational regionalisation in Europe and Latin America. This analysis unveils the influence of three social phenomena in the two case studies, namely power, fields of activity and knowledge. Mostly, it focuses on the initiatives led by the European Union and the Organisation of Ibero-American States in order to implement large strategic, multi-government educational plans in each continent. The actions of international political players, the theories (or 'ontologies') embedded in these devices and the consequences for sub-national politics are observed.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación EDU2008-00816/EDUC
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió sotmesa a revisió
Matèria: Regionalisme ; Política educativa ; Europa ; Amèrica Llatina ; Regionalisation ; Educational plans ; Power ; Scales of decision-making
Publicat a: Globalisation, societies and education, Vol. 11 Núm. 4 (2013) , ISSN 1476-7724

DOI: 10.1080/14767724.2013.847731


Preprint
23 p, 148.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-09-05, darrera modificació el 2024-11-23



   Favorit i Compartir