¿Es posible vivir la escuela como sujeto y alumno?
Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Ortiz, Marta (Universitat de Barcelona)
Ruiz, Mariel (Universitat de Barcelona)
Simó, Núria (Universitat de Vic)

Data: 2005
Resum: La subjetividad infantil es una construcción sociohistórica en la que la escuela ejerce su papel al situar a los niños y niñas en la categoría de alumno. Las autoras detectan una relación causa-efecto entre "buen alumno" y "sujeto pleno", y analizan dos tiempos paralelos en que se produce dicha construcción vital: el tiempo social y el curricular.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Educació primària ; Catalunya ; Estudiants d'educació primària ; Estudiants ; Aspectes socials ; Avaluació educativa ; Psicologia de l'aprenentatge
Publicat a: Cuadernos de pedagogía, Num. 350 (2005) , p. 70-73, ISSN 2386-6322



4 p, 124.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-09-16, darrera modificació el 2025-06-12



   Favorit i Compartir