Estadística aplicada [101197]
Jurado Córdoba, Manuel
Oviedo León, Mónica Juliana
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Título variante: Applied Statistics
Fecha: 2016-17
Resumen: Al finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de ser capaç de: 1. Analitzar dades, poblacions i mostres, taules i representacions gràfiques, així com associació entre variables per tal de poder valorar la dimensió econòmica del Turisme. 2. Recollir, representar i analitzar informació quantitativa i qualitativa referent al sector turístic. 3. Identificar situacions referides al sector turístic caracteritzades per la aleatorietat i analitzar-les mitjançant les eines probabilístiques bàsiques. 4. Establir criteris de presentació de dades a nivell analític i a nivell gràfic. 5. Deixar constància de les avantatges i inconvenients de cada mètode en el moment de presentar les observacions. 6. Utilitzar amb correcció un vocabulari i un llenguatge estadístic, sobre tot d'allò que estigui relacionat amb el mon del Turisme 7. Introduir conceptes i paràmetres, (així com el procediment de càlcul i la seva contextualització) que són objecte d'estudi a l'Estadística descriptiva. 8. Conèixer la localització de les principals publicacions d'estadístiques turístiques 9. Explotar quantitativament informació provinent tant d'enquestes com d'informació temporal i quantitativa. 10. Saber quines variables son les adequades per a l'anàlisi quantitatiu del turisme. 11. Realitzar inferència estadística amb les variables de turisme, així com saber realitzar una anàlisis de l'evolució temporal de l'activitat turística, i que es sàpiguen realitzar prediccions de variables referides al turisme.
Resumen: At the end of the course, students will be able to: 1. Use properly the vocabulary of Statistics. 2. Identify which types of variables are suitable for the quantitative analysis of tourism. 3. Collect, analyse and represent quantitative and qualitative information in the tourism and hospitality industry. 4. Analyse data, populations and samples, as well as the association between variables in order to assess the economic dimension of tourism. 5. Know the main concepts and parameters of descriptive Statistics and establish criteria for presenting data at analytical and graphical level. 6. Identify tourism-related variables characterized by randomness and analyse them using basic probabilistic techniques. 7. Implement statistical inference using hypotheses testing and estimation. 8. Perform time series analysis and forecasting of key tourism variables. 9. Establish the advantages and disadvantages of different statistic methods for a given kind of observations. 10. Identify key sources of quantitative data in tourism and hospitality (e. g. publications, surveys, etc. ) and know how to use them. OUTCOMES AND COMPETENCES TO BE ATTAINED CE15 Assess the economic dimension of tourism at different scales and analyse their relationship. CE15. 2. Analyse data, populations and samples, tables and graphics as well as the relationship amongst variables to assess the economic dimension of tourism. CE15. 3. Collect, analyse and represent quantitative and qualitative information regarding the tourism sector. CE15. 4. Identify situations concerning the tourism sector characterised by their randomness and analyse them using basic probabilistic tools.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès
Plan de estudios: Grau en Turisme ; Bachelor's Degree in Tourism
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 388.4 KB

English
7 p, 409.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2016-11-28, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir