visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Llibres i col·leccions > Capítols de llibres > Immigració internacional i educació a la demarcació de Girona : |
Publicació: | Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2011 |
Resum: | En aquest article es presenta una anàlisi de les dades sobre alumnat segons la nacionalitat per al període comprès entre els cursos acadèmics 2000/2001 i 2006/2007 per al total del Principat, i amb més detall, per al curs 2007/2008 a la Delegació Territorial de Girona lliurades pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Entre els principals resultats, destaquem l'increment d'alumnes a causa de l'augment de la fecunditat, creixement que es concentra en els primers cicles educatius, així com de la immigració, que n'és conseqüència directa. S'ha apuntat també com la permanència en el cicle formatiu és preocupantment diferencial per nacionalitats. D'altra banda, s'ha vist clarament com la titularitat del centre té un paper fonamental en la segregació de la població per nacionalitat, però, al mateix temps, com la planificació en aquesta matèria pot corregir aquest fet, amb independència del nombre d'immigrants estrangers residents al municipi. |
Ajuts: | Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2007/ARAFI00013 Ministerio de Ciencia e Innovación CSO2008-04778/SOCI Ministerio de Ciencia e Innovación SEJ2007-67948 |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: | Català |
Col·lecció: | Ciutadania i immigració ; 6 |
Document: | Capítol de llibre |
Matèria: | Educació ; Segregació ; Població estrangera ; Demografia |
Publicat a: | Recerca i immigració III, 2011, p. 15-44, ISBN 978-84-393-8771-8 |
30 p, 1.1 MB |