El blog 3.0 com a eina per a la producció i gestió de nous continguts periodístics de viatges
Obiols Barceló, Roger
Perona Páez, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Additional title: |
El blog 3.0 como herramienta para la producción y gestión de nuevos contenidos periodísticos de viajes |
Additional title: |
Blog 3.0 as a production and management tool of new travel journalism content |
Date: |
2016 |
Description: |
75 pag. |
Abstract: |
El present treball de recerca té com a objectiu principal exposar les característiques del blog com a eina de producció de continguts digitals de viatges. Mitjançant una combinació de mètodes qualitatius (entrevistes en profunditat a bloguers, docents i experts en matèria) i quantitatius (enquestes a bloguers de viatges), s'obtenen dades sobre quines són les rutines i la metodologia d'aquest col·lectiu a la xarxa i com gestionen els nous continguts de viatges. Des d'una perspectiva teòrica, també es fa un recull de l'evolució del periodisme de viatges fins a dia d'avui i quines són les principals figures nacionals, precursores d'aquest gènere. |
Abstract: |
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo principal exponer las características del blog como herramienta de producción de contenidos digitales de viajes. Mediante una combinación de métodos cualitativos (entrevistas en profundidad a blogueros, docentes y expertos en materia) y cuantitativos (encuestas a blogueros de viajes), se obtienen datos sobre cuáles son las rutinas y la metodología de este colectivo en la red y cómo gestionan los nuevos contenidos de viajes. Desde una perspectiva teórica, también se compila la evolución del periodismo de viajes y cuáles son las principales figuras nacionales, precursoras de este género. |
Abstract: |
The present work of research has as a main goal to expose the characteristics of the blog as a tool of production of digital travel content. Through a combination of qualitative (interviews to national bloggers and docents) and quantitative methods (surveys to travel bloggers), data is collected to understand which are the routines and the methodology of this collective, and how do they manage the new travel content. The work also includes a section explaining the evolution of travel journalism until today, highlighting some of the main national figures. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Català |
Studies: |
Periodisme [2501933] |
Study plan: |
Grau en Periodisme [971] |
Document: |
Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text |
Subject: |
Blocs ;
Viatges en la premsa ;
Mitjans digitals ;
Internet ;
Escriptura creativa |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Communication Studies. TFG
Record created 2017-02-08, last modified 2022-05-01