visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Articles > Articles publicats > Huellas de identidad e imaginarios adolescentes |
Títol variant: | Empremtes d'identitat i imaginaris adolescents |
Títol variant: | Traces identity and imaginary teens |
Data: | 2016 |
Resum: | Mediante esta investigación se reconoce, desde el punto de vista metodológico, la utilización de la fotografía participativa como proceso de comunicación en un centro de enseñanza secundaria obligatoria, con el objetivo de recabar información relevante generada durante los procesos dialógicos y de comunicación, facilitando así la reflexión de los participantes sobre la relación con su entorno, sobre sí mismos y sobre los otros, para promover la configuración de su identidad en un contexto de educación formal. Por ello, para llevar a cabo una metodología participativa en la investigación social con medios audiovisuales, el proceso de tomar fotografías y compartirlas se convierte, para los adolescentes, en una manera de decir algo, de comunicar un punto de vista que, de otra manera, quizá quedaría silenciado, pues puede recogerse información significativa de los alumnos para contribuir a las políticas y acciones desarrolladas en el contexto educativo del centro. |
Resum: | Per mitjà d'aquesta recerca, es reconeix des del punt de vista metodològic la utilització de la fotografia participativa com a procés de comunicació en un centre d'ensenyament secundari obligatori, amb l'objectiu de recaptar informació rellevant generada durant els processos dialògics i de comunicació, facilitant la reflexió dels participants sobre la relació amb el seu entorn, sobre ells mateixos i sobre els altres, promovent la configuració de la seva identitat, en un context d'educació formal. Per això, per a dur a terme una metodologia participativa en la recerca social amb mitjans audiovisuals, el procés de fer fotografies i compartir-les es converteix, per als adolescents, en una manera de dir alguna cosa, de comunicar un punt de vista que, d'una altra manera, potser quedaria silenciat, ja que es pot recollir informació significativa dels alumnes per a contribuir a les polítiques i accions desenvolupades en el context educatiu del centre. |
Resum: | Through this research, from the methodological point of view the use of participatory photography as a communication process in the secondary education center is recognized, in order to collect relevant information generated during the dialogic processes and communication, facilitating reflection by participants on the relationship with their environment, about themselves and about others, promoting the configuration of one's identity in a context of formal education. Therefore, to carry out a participatory methodology in social research with audiovisual media, for adolescents the process of taking pictures and sharing them becomes a way of saying something, of communicating a point of view that would otherwise perhaps be muted, since meaningful information may be collected from students to contribute to policies and actions in the educational context of the school. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Castellà |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: | Fotografía participativa ; Identidad ; Comunicación ; Participación ; Investigación acción participativa ; Adolescentes ; Fotografia participativa ; Identitat ; Comunicació ; Participació ; Recerca acció participativa ; Adolescents ; Participatory photography ; Identity ; Communication ; Participation ; Participatory action research ; Teenagers |
Publicat a: | Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 55 (Desembre 2016) , p. 85-99 (Articles) , ISSN 2340-5236 |
15 p, 545.1 KB |
epub 555x570, 62.9 KB |