Adopció de mesures correctores de l'impacte ambiental en vies de circulació : el cas de l'autopista del Garraf
Zapater, Valentí

Data: 1994
Resum: La construction pres de Barcelone de l'autoroute du Garraf, une altemative i la route de corniche du Garraf, a comencé le mois d'octobre 1989 sans aucune Évaluation d'Impact sur l'Environnement (EE) préalable. Après, une étude de l'environnement a été faite afin de proposer des mesures correctrices et elle a été confrontée au projet en cours d'exécution. Cette étude sur l'environnement se distingue de l'Évaluation de l'Impact sur l'Environnement en ce qu'elle n'analyse que les impacts susceptibles d'ètre conigés. Cet article essaie d'expliquer l'evolution du projet depuis l'etablissement des mesures correctrices jusqu'i son application et le processus de suivie ulterieur, en faisant des comparaisons avec une situation hypothétique idéale.
Resum: The construction of the Garraf motonvay near Barcelona as an alternative to the Garraf road and as a continuation of the A-16 motonvay began in October 1989 without any previous environmental impact evaluation. An environmental study was carried out to desing some corrective measures. This study of the environment is different from the Environmental Impact Evaluation one (AIA) (that was made later) in the sense that only those impacts that might be corrected are analyzed. In our case the whole process is explained from the design of the correct measures to their application and the supervising process. Everything is compared to what could be an hypothetic ideal case.
Resum: La construcción, cerca de Barcelona, de la autopista del Garraf, alternativa a la carretera de la cornisa del Garraf y continuación de la A-16, se empezó en octubre de 1989 sin ninguna Evaluación de Impacto Ambiental (EIA) previa. Para poder diseñar medidas correctoras de impacto se hizo un estudio del medio y se confrontó con el proyecto. Este estudio del medio se diferencia de la Evaluación de Impacto Ambiental (realizada posteriormente) en que solo se analizan aquellos impactos susceptibles de ser corregidos. En el caso que nos ocupa se explica todo el proceso desde el diseño de las medidas correctoras hasta su aplicación y posterior seguimiento, comparándolo con lo que seria un hipotético caso ideal.
Resum: La construcció, prop de Barcelona, de l'autopista del Garraf, alternativa a les costes del Garraf i continuació de l'A-16, es va començar l'octubre del 1989 sense cap Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA) prèvia. Per tal de poder dissenyar mesures correctores d'impacte es va fer un estudi del medi i es va confrontar amb el projecte. Aquest estudi del medi es diferencia de l'Avaluació d'Impacte Ambiental (que es va fer posteriorment) en qui: només s'analitzen aquells impactes susceptibles d'ésser corregits. En el cas que ens ocupa s'explica tot el procés seguit des del disseny de les mesures correctores fins a la seva aplicació i seguiment posterior, tot comparant-ho amb el que seria un cas ideal hipotètic.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 24 (1994) p. 131-145, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41617


13 p, 391.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-05-10, darrera modificació el 2021-07-18



   Favorit i Compartir