Geografía, sociedad y vida cotidiana
Fien, John

Data: 1992
Resum: Cet article envisage les approches radicales en géographie et en théorie de l'enseignement de la géographie en presentant des principes rationnels pour la construction de la géographie scolaire en tant qu'un instrument de critique sociale qui aide les étudiants a vivre leurs vies quotidiennes d'une façon heureuse et pleine. Cela implique trouver des réponses i un certain nombre de questions et problimes géographiques qui apparaissent dans notre vie quand nous assumons les différents rôles d'enseignants, à tres sociaux, usagers des loisirs, producteurs, consommateurs et citoyens.
Resum: This paper seeks to illuminate the geographical and educational foundations on geography teaching by providing a rationale for conshucting school geography as a socially critical medium for helping students have happy and fulfilling experiences in their daily lives. This involves finding answers to a number of geographical questions and problems as we porsue our various life roles as leamers, social beings, recreators, producers, consumers and citizens.
Resum: Este articulo intenta clarificar los enfoques radicales en geografia y en la teoria de la educación y aporta el fundamento teónco para hacer de la geografia escolar un medio socialmente critico que ayude a los alurmnos a vivir sus vidas de una manera feliz y plena. Esto consiste, en parte, en ir encontrando respuesta a una serie de cuestiones y problemas de caracter geográfico con que nos vamos enfrentando a medida que actuamos como receptores de información, entes sociales, usuarios de servicios de ocio, productores, consumidores y ciudadanos.
Resum: Aquest article intenta aclarir els enfocaments radicals en geografia i en la teoria de l'educació aportant el fonament teoric que ha de fer de la geografia escolar un mitja socialment crític que ajudi els alumnes a viure les seves vides d'una manera feliç i plena. Això consisteix, en part, a donar resposta a una sèrie de qüestions i problemes de caracter geografic amb qui: ens anem trobant a mida que actuem com a receptors d'informació, ens socials, usuaris de serveis d'oci, productors, consumidors i ciutadans.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 73-90, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41559


18 p, 542.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-05-11, darrera modificació el 2021-07-18



   Favorit i Compartir