Google Scholar: cites
On the production of cognitive achievement and gaps in test scores
Creel, Michael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Farell Ferrer, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)

Data: 2016
Resum: We investigate the accumulation of cognitive achievement using an indirect production function, estimated using a flexible, dynamic econometric model and a new, rich data set. Gaps between black and white children remain constant, narrow, or disappear entirely as children grow older, depending upon the achievement measure and the family structure. Income elasticities are substantially higher for children of black families, and there are some notable differences in elasticities with respect to parents' educational levels. Within racial groups, the effects of fathers' and mothers' educational levels are different. Between children of stable two-parent families and children of mother-only families, a gap exists that is at least as important as the racial gap.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Education ; Cognitive achievement ; Test score gaps
Publicat a: Oxford bulletin of economics and statistics, Vol. 78 (2016) , p. 228-247, ISSN 0305-9049

DOI: 10.1111/obes.12104


Postprint
28 p, 705.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-05-08, darrera modificació el 2024-11-23



   Favorit i Compartir