Web of Science: 2 cites, Scopus: 3 cites, Google Scholar: cites
Desarrollo de las TIC en el turismo de nieve : análisis de la presencia en línea de las estaciones de esquí de España y Andorra
Daries Ramon, Natalia (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses)
Cristóbal Fransi, Eduard (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses)
Martin Fuentes, Eva (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses)
Marine-Roig, Estela (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses)

Títol variant: ICT development in snow tourism : analysis of the online presence of ski resorts in Spain and Andorra
Títol variant: Le développement des TIC dans le tourisme de neige : analyse de la présence en ligne des stations de ski en Espagne et Andorre
Data: 2017
Resum: La presente investigación busca conocer si los sitios web de las estaciones de esquí de España y Andorra facilitan una comunicación eficaz con sus públicos objetivo. Para ello, se propone y se aplica un modelo para el análisis de las páginas web de las estaciones de esquí, basado en la técnica de análisis de contenido, considerando las dimensiones de información, comunicación, comercio electrónico y funciones adicionales. Este modelo se aplicó a la totalidad de las estaciones de esquí y montaña de España y Andorra: 31 alpinas, 21 nórdicas y 1 cubierta. Los resultados indican que las estaciones de esquí alpino están mejor preparadas que las de esquí nórdico, a pesar de que todavía tienen mucho recorrido por hacer a la hora de facilitar una comunicación y una interacción efectivas con su público objetivo.
Resum: Desenvolupament de les TIC en el turisme de neu: Anàlisi de la presència en línia de les estacions d'esquí a Espanya i Andorra La present investigació busca conèixer si els llocs web de les estacions d'esquí d'Espanya i d'Andorra faciliten una comunicació eficaç amb els seus públics objectiu. Per aquest motiu, es proposa i s'aplica un model per analitzar les pàgines web de les estacions d'esquí, basat en la tècnica d'anàlisi de contingut i considerant les dimensions d'informació, comunicació, comerç electrònic i funcions addicionals. Aquest model es va aplicar a la totalitat de les estacions d'esquí i de muntanya d'Espanya i d'Andorra: 31 d'alpines, 21 de nòrdiques i 1 de coberta. Els resultats indiquen que les estacions d'esquí alpí estan més ben preparades que les d'esquí nòrdic, malgrat que encara tenen molt de recorregut per fer a l'hora de facilitar una comunicació i una interacció efectives amb el seu públic objectiu.
Resum: The aim of this study is to analyse whether the websites of ski resorts in Spain and Andorra facilitate effective communication with their target audiences. To this end, we propose and implement a model for the analysis of ski resort websites based on the content analysis technique, considering the dimensions of Information, Communication, E-commerce and Additional Functions. This model applies to all ski resorts of Spain and Andorra: 31 Alpine, 21 Nordic and 1 Indoor. The results indicate that alpine ski resorts are better prepared than Nordic ski resorts although they still have a long way to go in order to facilitate effective communication and interaction with their target audiences.
Resum: Cette recherche vise à savoir si les sites web des stations de ski en Espagne et en Andorre fournissent une communication efficace avec leurs publics cibles. À cette fin, nous proposons et appliquons un modèle pour l'analyse des sites web des stations de ski fondé sur la technique d'analyse du contenu, en considérant les aspects de l'information, de la communication, du commerce électronique et des fonctions supplémentaires. Ce modèle s'applique à toutes les stations de ski de l'Espagne et de l'Andorre: 31 de skialpin, 21 de ski nordique et 1 indoor. Les résultats indiquent que les stations de ski alpin sont mieux préparées que celles de ski nordique bien qu'elles aient encore beaucoup de chemin à parcourir pour faciliter unecommunication efficace et l'interaction avec leur public cible.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Turismo de nieve ; Comercio electrónico ; Estación de esquí ; Análisis del contenido web ; TIC ; Turisme de neu ; Comerç electrònic ; Estació d'esquí ; Anàlisi del contingut web ; ICT ; Snow tourism ; E-commerce ; Ski resorts ; Web content analysis ; Tourisme de neige ; Commerce électronique ; Station de ski ; Analyse de contenu web
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 2 (maig-agost 2017) , p. 399-426 (Miscel·lània) , ISSN 2014-4512

Adreça original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v63-n2-daries-cristobal-martin-et-al
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/322096
DOI: 10.5565/rev/dag.348


28 p, 1004.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-05-25, darrera modificació el 2022-05-28



   Favorit i Compartir