Web of Science: 2 cites, Scopus: 26 cites, Google Scholar: cites
La enseñanza de contenidos científicos a través de un modelo "Flipped" : propuesta de instrucción para estudiantes del Grado de Educación Primaria
González-Gómez, David (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
Jeong, Jin Su (Universidad Politécnica de Madrid. Escuela Técnica Superior de Ingeniería y Diseño Industrial)
Cañada-Cañada, Florentina (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
Gallego Picó, Alejandrina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento de Ciencias Analíticas)

Títol variant: L'ensenyament de continguts científics a través d'un model "Flipped" : proposta d'instrucció per a estudiants del Grau d'Educació Primària
Títol variant: Teaching science contents through a "Flipped" model : an instruction example for Primary Education bachelor students
Data: 2017
Resum: La metodología de instrucción invertida o "flipped-classroom" constituye un modo de aprendizaje en el cual se invierte el formato tradicional de una clase. En esta metodología, las clases magistrales se imparten «fuera del aula», así el tiempo que el estudiante permanece en el aula se emplea para realizar actividades de aprendizaje más centradas en el alumno, tales como resolución de problemas / casos prácticos, discusiones y trabajo colaborativo. En esta investigación se lleva a cabo un estudio comparativo entre los resultados de aprendizaje y percepción de un grupo de estudiantes del Grado de Educación Primaria hacia los contenidos científicos trabajados. Los resultados preliminares de este estudio indican que los estudiantes que siguieron la metodología flipped lograron mejores resultados de aprendizaje y una mejor percepción tanto hacia el contenido como hacia la metodología.
Resum: La metodologia d'instrucció invertida o «flipped-classroom» constitueix una manera d'aprenentatge en el qual s'inverteix el format tradicional d'una classe. En aquesta metodologia, les classes magistrals s'imparteixen «fora de l'aula», així el temps que l'estudiant roman a l'aula s'empra per realitzar activitats d'aprenentatge més centrades en l'alumne, tals com a resolució de problemes / casos pràctics, discussions i treball col·laboratiu. En aquesta recerca es duu a terme un estudi comparatiu entre els resultats d'aprenentatge i percepció d'un grup d'estudiants del Grau d'Educació Primària cap als continguts científics treballats. Els resultats preliminars d'aquest estudi indiquen que els estudiants que van seguir la metodologia flipped van aconseguir millors resultats d'aprenentatge i una millor percepció tant cap al contingut com cap a la metodologia.
Resum: The inverted instruction methodology, also known as «flipped classroom» is a learning method in which the traditional classroom setting is inverted. With this methodology, lectures are provided outside of the classroom, and therefore the in-class time is used to complete students-centered learning activities such as solving problems/case studies, discussions and collaborative activities. In this research, a comparative study has been conducted with Primary Education undergraduate students in terms of learning outcomes and students' perception toward the scientific contents and the methodology itself. Preliminary results show that students following a flipped classroom model achieved better learning results and reported a more positive perception toward the contents worked and the instruction methodology used.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Instrucció invertida ; Continguts científics ; Mestres en formació ; Didàctica de la matèria i l'energia ; Inverted instruction ; Scientific contents ; Trainee teachers ; Matter and energy teaching ; Instrucción invertida ; Contenidos científicos ; Maestros en formación ; Didáctica de la materia y la energía
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 71-87 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n2-gonzalez-jeong-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/324223
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v35-n2-gonzalez-jeong-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2233


18 p, 427.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-06-08, darrera modificació el 2023-11-22



   Favorit i Compartir