Advanced Voice Analysis and Characterization [103705]
Garcia Quintana, David
Calaf Gozalo, Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2017-18
Resum: L'objectiu general del curs és que l'alumne adquireixi coneixements especialitzats en anàlisi acústica de les veus sanes i alterades, com a part d'una formació avançada com a futur terapeuta de la veu. 1 Aquesta no és una assignatura d'anàlisi espectral per a logopedes de la vella escola que segueixen confiant només en les orelles. Al llarg del curs, els estudiants podran experimentar de manera pràctica que l'ús integrat de l'anàlisi perceptiva i acústica aporta una diferència real a la pràctica professional. L'ús combinat de les dues aproximacions dóna lloc a avaluacions més fiables, tant confirmant-se mútuament com resolent les incerteses degudes a les limitacions de cada aproximació emprada individualment. En particular, l'estudiant podrà: - Assolir un coneixement en profunditat de la veu humana, les diferents qualitats de timbre de veu associades amb hàndicap de veu o patologia i les relacionades amb les estratègies optimitzades d'eficiència vocal. - Entrenar les seves habilitats perceptives d'avaluació de la veu i dominar les poderoses eines espectrals disponibles per a l'anàlisi acústica. - Adquirir habilitats per a modificar i analitzar la pròpia veu tot aplicant diferents estratègies de les que disposa la logopeda. Comprendre la pròpia veu com a punt de partida per entendre les veus dels usuaris. - Adquirir hores de vol en anàlisi de la veu, practicant el procés complet d'avaluació integrada a través de casos reals.
Resum: The global objective of the course is for the student to acquire specialized skills in acoustic analysis of human voice, both healthy and pathological, as part of an advanced training as future voice therapists. This is not a course on spectral analysis for old school voice therapists who will, anyway, continue to rely on 1 This is not a course on spectral analysis for old school voice therapists who will, anyway, continue to rely on their ears only. Along the course, students will practically experience that the integrated use of perceptual and acoustic analysis makes a real difference in the professional practice. The combined use of the two approaches results in more reliable evaluations, as they provide information that mutually confirm each other, and solve the uncertainties due to the limitations of each individual approach alone. Upon successful completion of the course, our students should comfortably master perceptive and acoustic analysis equally. In particular, the student will: - Reach an in-depth understanding of human voice, the different qualities of voice timbre associated with voice handicap or pathology, and those related with optimized efficiency strategies for voice users. - Train her perceptive skills in voice evaluation, and master the powerful spectral tools available for acoustic analysis. - Acquire skills to modify and analyze their own voice, self-implementing the different strategies available to the voice therapist. Understanding one's own voice as starting point to understand the users' voices. - Practice thoroughly, working with plenty of real cases, the complete process of integrated evaluation and intervention as potential voice therapist-to-be.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 72.9 KB

Anglès
4 p, 74.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2017-07-04, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir