Biologia Cel·lular [103979]
Martín Flix, Marta
Nogués, C., (Carme) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
Blanquer Jerez, Andreu
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Additional title: Cell Biology
Additional title: Biología Celular
Date: 2017-18
Abstract: L'assignatura Biologia Cel·lular s'imparteix en el 1er semestre del 1er curs del Grau de Nanociència i Nanotecnologia i també en el mateix període d'altres titulacions de la Facultat de Ciències i Biociències. Per tant es pot considerar una assignatura de caràcter bàsic. Els objectius formatius són que l'estudiant, en finalitzar l'assignatura, sigui capaç de: 1. Reconèixer les principals diferències entre les cèl·lules procariotes i eucariotes. 2. Descriure l'estructura, composició i característiques principals de les membranes cel·lulars. 3. Explicar l'organització i composició d'altres elements de la superfície cel·lular. 4. Descriure els processos de transport a través de les membranes cel·lulars. 5. Descriure l'estructura, composició i funció dels diferents compartiments de les cèl·lules eucariotes, així com les relacions existents entre ells. 6. Explicar el paper dels mitocondris en la bioenergètica cel·lular. 7. Descriure els sistemes de classificació i les rutes de trànsit intracel·lular de proteïnes. 1 7. Descriure els sistemes de classificació i les rutes de trànsit intracel·lular de proteïnes. 8. Descriure la composició de la cromatina i la seva organització en cèl·lules interfàsiques i en divisió. 9. Enumerar els components del citoesquelet i descriure la seva composició i estructura. 10. Explicar la contribució del citoesquelet a la forma i al moviment cel·lular. 11. Identificar i descriure les molècules, estructures i processos implicats en la relació i comunicació de la cèl·lula amb el medi extern i amb altres cèl·lules. 12. Identificar les molècules implicades en la regulació del cicle cel·lular i explicar la seva funció en el sistema de control del cicle. 13. Enumerar i descriure les diferents fases de la divisió cel·lular mitòtica i meiòtica i comparar els dos tipus de divisions cel·lulars. 14. Relacionar el funcionament de la cèl·lula eucariota amb les causes d'algunes malalties. 15. Integrar i aplicar els coneixements teòrics adquirits per interpretar els resultats d'experiments científics senzills i per resoldre problemes experimentals de biologia cel·lular. 16. Utilitzar la terminologia científica adequada en el camp de la biologia cel·lular.
Abstract: Cell Biology is taught in the 1st semester of the 1st year of the degree in Nanoscience and Nanotechnology, and also in the same period in other degrees of the Sciences and Biosciences Faculty. Therefore it can be considered a basic subject. The learning objectives are that the student, at the end of studying the subject, is able to: 1. Recognize the main differences between prokaryotic and eukaryotic cells. 2. Describe the structure, composition and main characteristics of cell membranes. 3. Explain the organization and composition of other elements of the cell surface. 4. Describe the transport processes through the cell membranes. 5. Describe the structure, composition and function of the different compartments of eukaryotic cells, as well as the relationships between them. 6. Explain the role of mitochondria in cellular bioenergetics. 7. Describe the classification systems and routes of intracellular protein traffic. 8. Describe the composition of chromatin and its organization in interphase and division cells. 9. List the components of the cytoskeleton and describe its composition and structure. 10. Explain the contribution of the cytoskeleton to cell shape and cell movement. 11. Identify and describe the molecules, structures and processes involved in the relationship and 1 11. Identify and describe the molecules, structures and processes involved in the relationship and communication of the cell with the external environment and with other cells. 12. Identify the molecules involved in the regulation of the cell cycle and explain its function in the cycle control system. 13. List and describe the different phases of the mitotic and meiotic cell division and compare the two types of cell divisions. 14. Relate the functioning of the eukaryotic cell with somediseases. 15. Integrate and apply the theoretical knowledge acquired to interpret the results of simple scientific experiments and to solve simple experimental problems of cell biology. 16. Use the appropriate scientific terminology in the field of cell biology.
Abstract: La asignatura Biología Celular imparte en el 1er semestre del 1er curso del Grado de Nanociencia y Nanotecnología y también en el mismo periodo de otras titulaciones de la Facultad de Ciencias y Biociencias. Por lo tanto, se puede considerar una asignatura de carácter básico. Los objetivos formativos son que el estudiante, al finalizar la asignatura, sea capaz de: 1. Reconocer las principales diferencias entre células procariotas y eucariotas. 2. Describir la estructura, composición y características principales de las membranas celulares. 3. Explicar la organización y composición de otros elementos de la superficie celular. 4. Describir los procesos de transporte a través de las membranas celulares. 5. Describir la estructura, composición y función de los diferentes compartimentos de las células eucariotas, así como las relaciones existentes entre ellos. 6. Explicar el papel de las mitocondrias en la bioenergética celular. 1 6. Explicar el papel de las mitocondrias en la bioenergética celular. 7. Describir los sistemas de clasificación y las rutas del tráfico intracelular de proteínas. 8. Describir la composición de la cromatina y su organización en células interfásicas y en división. 9. Enumerar los componentes del citoesqueleto y describir su composición y estructura. 10. Explicar la contribución del citoesqueleto a la forma y al movimiento celular. 11. Identificar y describir las moléculas, estructuras y procesos implicados en la relación y comunicación de la célula con el medio externo y con otras células. 12. Identificar las moléculas implicadas en la regulación del ciclo celular y explicar su función en el sistema de control del ciclo. 13. Enumerar y describir las diferentes fases de la división celular mitótica y meiótica y comparar los dos tipos de divisiones celulares. 14. Relacionar el funcionamiento de la célula eucariota con las causas de algunas enfermedades. 15. Integrar y aplicar los conocimientos teóricos adquiridos para interpretar los resultados de experimentos científicos sencillos y para resolver problemas experimentales de biología celular. 16. Utilizar la terminología científica adecuada en el campo de la biología celular.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Nanociència i Nanotecnologia [2501922]
Study plan: Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]



Català
9 p, 113.7 KB

Anglès
7 p, 94.5 KB

Castellà
8 p, 98.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2017-07-04, last modified 2018-12-22



   Favorit i Compartir