Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa [104148]
Andrés Carrillo, Cristina
Noguera Llopart, Eulàlia
Vilaltella Verdes, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Date: 2017-18
Abstract: 1 Bloc A: Aprofundir en el coneixement del mètode d'observació directa i sistemàtica en nens entre 0 i 6 anys. Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, conèixer com finalitza el procés assistencial en un CDIAP. Conèixer el Programa Hanen i saber-lo aplicar en col·laboració amb la família. Conèixer l'àmbit de l'atenció precoç a Catalunya i el treball en els Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), el procés assistencial des de la demanda inicial al procés de baixa. Aprofundir en el diagnòstic i els seus procediments i tècniques més important en aquest àmbit. Aprendre les principals eines d'intervenció amb els infants i les seves famílies. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball. Bloc B: Proporcionar coneixements, recursos i procediments amb l'objectiu de realitzar una correcta avaluació i intervenció de pacients que requereixen suports, alternatius o complementaris, que possibilitin la seva comunicació i el seu llenguatge. Apropar a l'alumne al coneixement dels sistemes alternatius i augmentatius de comunicació perquè sigui capaç de seleccionar el més adequat a l'hora de plantejar la seva intervenció. Desenvolupar una perspectiva global de les dificultats de pacients amb trastorns motors, retards i trastorns del llenguatge, discapacitat intel·lectual i trastorns del espectre autista. Aprendre a identificar les dificultats del entorn que presenten aquests pacients i generar solucions dins de l'àmbit logopèdic. Gestionar les tecnologies de la comunicació i la informació. Conèixer l'origen i les bases teòriques del Sistema de Comunicació per Intercanvi d'Imatges (PECS) Aprendre les fases de les que es basa el sistema PECS i el seu propòsit Saber seleccionar els candidats per treballar PECS i peculiaritats de la seva intervenció en diferents poblacions. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Logopèdia [2500893]
Study plan: Grau en Logopèdia [1383]



Català
9 p, 107.3 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2017-07-04, last modified 2018-10-21



   Favorit i Compartir