Resum: |
L'assignatura és caracteritza com a una introducció a la Filosofia de l'Art i a la filosofia en general, i pretén concretament familiaritzar l'alumne amb el vocabulari, els conceptes, els textos i les imatges de primera referència d'aquests territoris acadèmics. Durant el curs s'analitzaran les principals qüestions i problemes a 1 referència d'aquests territoris acadèmics. Durant el curs s'analitzaran les principals qüestions i problemes a l'entorn del fet artístic que s'han plantejat i es plantegen els estudiosos, els artistes, els teòrics, els filòsofs o els crítics de l'art o d'altres pràctiques estètiques. L'objectiu general de l'assignatura és que l'alumne conegui i s'apassioni per la intersecció entre l'art i el pensament i, concretament, la capacitat de l'art per a ser un lloc idoni per a aquest, així com la transitivitat entre el discurs sobre i la pràctica de l'art, que serà allò que anomenem poiesis: un fer des del pensar. És per això que l'assignatura es presenta com a estètica aplicada. Els objectius específics de l'assignatura són: 1. L'apassionament dels alumnes per les arts i altres pràctiques estètiques 2. Elaboració d'un argumentari i un vocabulari per a comprendre i explicar l'art com a un lloc idoni per al pensament 3. El coneixement d'algunes de les lectures fonamentals per als objectius 1 i 2 4. El coneixement dels períodes fonamentals de la confluència entre art i filosofia, així com les afinitats amb altres formes de coneixement 5. La comprensió d'alguns processos creatius de la confluència entre art i filosofia. 6. El coneixement de les tensions principals entre art, ciència i filosofia 7. La comprensió de l'art com lloc un de construcció i destrucció de comunitat 8. Cultiu del sentit estètic dels alumnes com a requeriment per al coneixement i l'obertura del món, així com per la passió per les arts 9. Primeres configuracions de projectes en estètica aplicada 10. Projecció, si s'escau, dels coneixements de l'assignatura als futurs TFG i a altres recerques i projectes de l'estudiant. |