Prospecció del medi natural [100829]
Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Granzow de la Cerda, Íñigo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Calleja, Juan Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Morton Juaneda, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Munill Bernardich, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Valbuena Ureña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Títol variant: Survey of Natural Environment
Títol variant: Prospección del medio natural
Data: 2017-18
Resum: Aquesta assignatura pretén ser una introducció a l'estudi de la biodiversitat a través de l'exploració directa del medi natural mitjançant un conjunt de tècniques aplicades en la localització, mesura i identificació dels organismes en el seu propi medi. És per tant una assignatura amb una gran dedicació de treball directament al camp mitjançant la prospecció de diferents ambients naturals. Es tracta d'una visió general que permeti als estudiants introduir-se de manera preliminar en diferents tècniques de mostreig de diversos grups d'organismes (el coneixement dels quals aprofundiran en altres assignatures) en diferents ambients, així com en la quantificació d'aquesta diversitat. S'inclouen també en els objectius de l'assignatura treballar diverses competències metodològiques i actitudinals de caire transversal que seran útils per les assignatures de la resta dels estudis de Biologia Ambiental. Els objectius més específics de l'assignatura són el següents: Saber mesurar la diversitat i riquesa d'espècies i la seva variabilitat espacial i temporal. Aprendre que per prospectar una zona cal identificar primer els diferents habitats. Saber reconèixer com els factors ambientals influeixen en la diversitat d'espècies. 1 Saber reconèixer com els factors ambientals influeixen en la diversitat d'espècies. Saber mesurar el tipus de distribució espacial dels organismes. Entendre el concepte de grup funcional. Conèixer les principals tècniques de mostreig d'invertebrats terrestres i les avantatges i inconvenients de cadascuna. Conèixer les principals tècniques de mostreig de fauna marina i les avantatges i inconvenients de cadascuna. Reconèixer els principals grups d'invertebrats terrestresi dins dels insectes els principals ordres. Reconèixer els principals grups d'animals marins de la zona litoral superior del Mediterrani. Reconèixer les principals famílies de plantes. Reconèixer algunes de les algues i plantes marines més abundants del litoral mediterrani. Reconèixer els arbres i arbustos més abundants dels boscos mediterranis i de muntanya. Aprendre a recol·lectar correctament (conservació, etiquetatge, etc) els diferents organismes.
Resum: Esta asignatura pretende ser una introducción al estudio de la biodiversidad a través de la exploración directa del medio natural mediante un conjunto de técnicas aplicadas en la localización e identificación de los organismos en su propio medio. Es por tanto una asignatura con una gran dedicación de trabajo directamente en el campo mediante la prospección de diferentes ambientes naturales. Se trata de una visión general que permita a los estudiantes introducirse de manera preliminar en diferentes técnicas de muestreo de varios grupos de organismos (cuyo conocimiento profundizarán en otras asignaturas) en diferentes ambientes, así como en la cuantificación de esta diversidad. Se incluyen también en los objetivos de la asignatura trabajar diversas competencias metodológicas y actitudinales de carácter transversal que serán útiles para las asignaturas del resto de los estudios de Biología Ambiental. Los objetivos más específicos de la asignatura son los siguientes: Saber medir la diversidad y riqueza de especies y su variabilidad espacial y temporal. Aprender que para prospectar una zona hay que identificar primero los diferentes hábitats. Saber reconocer como los factores ambientales influyen en la diversidad de especies. Saber medir el tipo de distribución espacial de los organismos. Entender el concepto de grupo funcional. Conocer las principales técnicas de muestreo de invertebrados terrestres y las ventajas e inconvenientes de 1 Conocer las principales técnicas de muestreo de invertebrados terrestres y las ventajas e inconvenientes de cada una. Conocer las principales técnicas de muestreo de fauna marina y las ventajas e inconvenientes de cada una. Reconocer los principales grupos de invertebrados terrestres y dentro de los insectos los principales órdenes. Reconocer los principales grupos de animales marinos de la zona litoral superior del Mediterráneo. Reconocer las principales familias de plantas. Reconocer algunas de las algas y plantas marinas más abundantes del litoral mediterráneo. Reconocer los árboles y arbustos más abundantes de los bosques mediterráneos y de montaña. Aprender a recolectar correctamente (conservación, etiquetado, etc) los diferentes organismos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Biologia Ambiental [2500251]
Pla d'estudis: Grau en Biologia Ambiental [813]



Català
6 p, 88.5 KB

Anglès
Versió reduïda
2 p, 61.1 KB

Castellà
6 p, 88.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2017-07-14, darrera modificació el 2018-12-22



   Favorit i Compartir