Abstract: |
Dotar l'alumnat de les tècniques i instruments estadístics bàsics de tractament, recollida, anàlisi i presentació de dades per a la investigació de mercats, en una orientació de recerca de caire quantitatiu. Es mostraran les grans línies del procés metodològic i matemàtic inherent als estudis de mercat i als estudis publicitaris més habituals. Es tracta d'assolir els mínims coneixements per tal de comprendre l'ús, les possibilitats i els límits de l'estadística com a eina per a l'anàlisi de dades en l'àmbit de la investigació de mercats. Aquests continguts impliquen el coneixement i la utilització del llenguatge matemàtic i estadístic, el qual s'introduirà tot mantenint l'equilibri necessari entre l'exigència de formalització inherents als procediments quantitatius i l'exigència de comprensió d'aquests instruments en la seva aplicació als estudis mercadotècnics. Es promourà, per una banda, la capacitat d'interpretar, amb bon criteri, els informes estadístics derivats d'una recerca estàndard de mercat i, per l'altra, la capacitat de discernir entre allò que és essencial i allò que és superflu. Per altra banda, es donaran els coneixements bàsics per a l'anàlisi de les dades: la descripció de la informació, la tria de la mostra adequada i l'explotació de resultats, entre d'altres. En aquest darrer punt es donaran els elements suficients per tal de conèixer el programari lliure R i, en concret, la seva interficie adaptada a les ciències socials, Deducer. |