Google Scholar: cites
La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes
Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya))
Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya))
Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya))
Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya))
Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))

Data: 2017
Resum: L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. L'Aprenentatge Basat en Projectes és una metodologia que es basa precisament en el treball en contexts problemàtics. En aquest article es proposen 4 activitats d'Aprenentatge Basat en Projectes en les que es modelitzen fenòmens o estransfereixen estratègies matemàtiques a la resolució de problemes en contextos, incloent diferents continguts matemàtics (Superfícies i volums, Identificació de relacions matemàtiques, Càlcul, Representació Gràfica) ubicats en diferents contextos (Disseny d'un habitatge,Estudi del moviment d'un cos, Planificació d'un viatge, Solució d'enigmes). Es discuteixen les aplicacions d'aquests enfocaments i es proposen orientacions per al seu desenvolupament.
Resum: Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. Project-Based Learning is a methodology based on the use of problematized contexts as a didactic focus. In this article we propose four Project-Based Learning activities where secondary school students model phenomena or transfer mathematic strategies to contextualized problem-solving, including different topics (Surfaces and volumes, Determining mathematic relationships, Calculation, Graph representation), situated in different contexts (Designing a housing, studying the movement of a body, planning a travel, solving enigmas). We discuss the propertiesof this kind of activities and propose advices to develop similar activities.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Conjectura ; Pràctiques manipulatives ; Matemàtiques ; ABP ; Conjecture ; Hands-on ; Mathematics ; PBL
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-margeli-perpinya-monsergas-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327441
DOI: 10.5565/rev/ciencies.12


7 p, 409.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-09-04, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir