Google Scholar: citas
Context, Entorn i Servei : l'aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat
Redondo, Miriam (Institut Quatre Cantons (Barcelona, Catalunya))
Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya))
Sánchez, Sara (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya))
Solé, Rosa (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya))
Calvet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
Caño Valls, Marta (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya))

Fecha: 2017
Resumen: El treball en contextos rellevants que proposa l'Aprenentatge Basat en Projectes, implica que, a més dels continguts científics, el projecte recluti continguts d'altres matèries. Aquesta interdisciplinarietat té una gestió complexa que, d'altra banda, permet projectes més connectats al món real. En aquest article, es descriuen 5 projectes de diferents àmbits de la ciència (astronomia, diversitat biològica, genètica, histologia) que s'han desenvolupat de forma interdisciplinària en funció de les necessitats i oportunitats didàctiques de diversoscontextos, incloent museus, criminologia, gestió d'espais urbans i col·laboració amb institucions externes.
Resumen: Project-Based Learning approaches in Science Education imply working in real contexts, and this need the work from several disciplines. The interdisciplinary approach is complex to develop but allows to construct projects with strong connections with the real world. In this article, we describe 5 projects from different science contents (astronomy, life diversity, genetics histology) that have been developed in a interdiscipinar frame following the needs and opportunities of several contexts, including museums, criminology, urban spaces administration and collaboration with other non-scholar institutions.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: ABP ; Interdisciplinarietat ; Context ; APS ; PBL ; Interdisciplinar ; Service-learning
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 49-56 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-redondo-ruiz-sanchez-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327444
DOI: 10.5565/rev/ciencies.14


8 p, 781.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-09-04, última modificación el 2023-03-21



   Favorit i Compartir