Les aportacions de les diverses escoles geogràfiques a la didàctica de la geografia
Benejam, Pilar 1937-

Data: 1987
Resum: L'existence de différentes écoles géographiques et didactiques impose a l'enseignant un choix difficile. L'auteur veut démontrer que les différentes écoles ont fait des contributions valables qu'il faut incorporer dans la didactique, et elle plaide en faveur d'une base pluraliste et ouverte. On analyse les contributions de l'école régionale française, la «nouvelle géographie» et les géographies reconceptualistes, aussi bien l'humaniste que la radicale. Elle propose un enseignement radical quant à la pensée, profondement humaniste dans son rapport a l'élève et connaisseur de la méthodologie et des ressources de l'école racionaliste.
Resum: Teachers have to make a difficult choice due to the existence of various schools of geographical thought and a variety of teaching methods. The author aims to demonstrate that each school has made a valuable contribution which should be incorporated in teaching, and makes a plea for a pluralist and open-minded base. An analysis is made of the contribution of the French regional school, the «new» geography and the humanist and radical approaches. She recommends teaching methods based on radical thinking but profoundly humanist in the relationship with the pupil, and a knowledge of the methodology and resources of the rationalist school.
Resum: A Didactica de la Geografia estudiem, de manera teòrica i practica, els problemes de l'ensenyament i de l'aprenentatge de la geografia a EGB i a BUP. Per fer aquesta feina s'han d'analitzar el currículum escolar, els objectius de l'aprenentatge, els continguts, la metodologia a aplicar, les tècniques a utilitzar i els criteris d'avaluació, i fer-ho tot de tal manera que la teoria surti de l'acció i hi reverteixi, perquè no creiem en la possibilitat d'una preparació didàctica que no ajusti la teoria i la practica. Per fer realitat aquest principi, a la Universitat Autònoma de Barcelona, les classes de Didàctica de la Geografia tenen una part practica, que es fa en els centres de nivell corresponent, i tenen una part teòrica de reflexió i fonamentació de la practica, que es fa a les sessions de seminari i que es completa a les tutories.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 11 (1987) p. 83-95, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41406


11 p, 368.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-06-08, darrera modificació el 2021-07-18



   Favorit i Compartir