L’ús dels Jocs Olímpics per a optimitzar els beneficis del turisme
Chalip, Laurence Hilmond, 1951-

Títol variant: Uso de los Juegos Olímpicos para optimizar los beneficios del turismo
Títol variant: Using the Olympics to optimise tourism benefits
Publicació: Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010
Descripció: 23 pag.
Resum: Allotjar uns Jocs Olímpics és una empresa cara. El seu valor depèn del llegat que deixen els Jocs. El turisme representa un element clau del llegat dels Jocs. Experiències recents de celebració de Jocs suggereixen que els efectes del turisme poden optimitzar si els organitzadors dels Jocs i les organitzacions de turisme local treballen conjuntament per obtenir el màxim rendiment del turisme. Una estratègia clau per a l'optimització dels beneficis del turisme, que augmenten amb l'exposició als mitjans a què se sotmeten el país i la ciutat amfitriona, és treballar amb els mitjans de comunicació i els patrocinadors aprofitant el seu interès per la celebració d'uns Jocs Olímpics. El repte clau d'aquest esforç és crear i mantenir les aliances estratègiques necessàries per planificar i implementar estratègies i tàctiques de promoció. Un repte relacionat és conservar el vast coneixement après com a conseqüència de l'esforç realitzat amb la promoció del turisme.
Resum: Alojar unos Juegos Olímpicos es una empresa cara. Su valor depende del legado que dejen los Juegos. El turismo representa un elemento clave del legado de los Juegos. Experiencias recientes de celebración de Juegos sugieren que los efectos del turismo pueden optimizarse si los organizadores de los Juegos y las organizaciones de turismo local trabajan conjuntamente para obtener el máximo rendimiento del turismo. Una estrategia clave para la optimización de los beneficios del turismo, que aumentan con la exposición a los medios a la que se someten el país y la ciudad anfitriona, es trabajar con los medios de comunicación y los patrocinadores aprovechando su interés por la celebración de unos Juegos Olímpicos. El reto clave de este esfuerzo es crear y mantener las alianzas estratégicas necesarias para planificar e implementar estrategias y tácticas de promoción. Un reto relacionado es conservar el vasto conocimiento aprendido como consecuencia del esfuerzo realizado con la promoción del turismo.
Resum: Hosting an Olympic Games is an expensive enterprise. Its value depends on the legacy that the Games provide. Tourism represents a key element of Olympic legacy. Recent experience of hosting the Games suggests that the tourism effects can be optimised if the organisers and local tourism organisations work to maximise the tourism benefits to be obtained. Since the most significant tourism benefits will accrue through the exposure that the Olympic host city and country obtain, one key strategy for optimisation is to work with media and sponsors to build the destination's brand by capitalising on the media interest that is generated by hosting an Olympic Games. The key challenge of this effort is to build and maintain the necessary strategic alliances to plan and implement leveraging strategies and tactics. A related challenge is to retain the vast learning that takes place as a consequence of the tourism leveraging effort.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català, castellà i anglès.
Col·lecció: Lliçons universitàries, 7
Document: workingPaper
Matèria: Jocs Olímpics ; Juegos Olímpicos ; Olympic Games ; Impacte turistic ; Impacto turístico ; Tourism impact



23 p, 400.5 KB

Español
24 p, 396.6 KB

English
22 p, 358.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEO-UAB)
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2017-09-27, darrera modificació el 2018-11-28



   Favorit i Compartir