Els Jocs Olímpics, els mitjans de comunicació i els reptes d’elaborar una imatge global
Rivenburgh, Nancy K.

Títol variant: Los Juegos Olímpicos, los medios de comunicación y los retos de la elaboración de una imagen global
Títol variant: The Olympic Games, media, and the challenges of global image making
Publicació: Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010
Descripció: 21 pag.
Resum: Las ciudades y las naciones compiten con fuerza para tener la oportunidad de organizar unos Juegos Olímpicos y mejorar así su imagen en un escenario mundial. Si bien las recompensas pueden ser muchas, también lo son los riesgos. Las sedes olímpicas pueden planificar muchos aspectos de los Juegos, pero no pueden controlar del todo el modo en que los medios de comunicación las presentarán al mundo. Esta lección olímpica señala los factores clave que influyen en el modo en que los medios globales “interpretan” una imagen de la sede olímpica para sus audiencias locales.
Resum: En un esforç per ampliar la seva imatge a nivell internacional, ciutats i nacions competeixen vigorosament per poder acollir uns Jocs Olímpics. Tot i que les recompenses són moltes, també ho són els riscos. Les seus olímpiques poden planificar molts aspectes dels Jocs, però no poden controlar com els mitjans de comunicació internacionals els presenten al món. Aquesta lliçó subratlla els factors clau que tenen influència en la manera com els mitjans globals “interpreten” la imatge de la seu olímpica per audiències locals.
Resum: Cities and nations compete vigorously for the opportunity to host an Olympic Games in an effort to enhance their image on a global stage. While the rewards may be great, so are the risks. Olympic hosts can plan for many aspects of the Games, but ultimately they cannot control how they are presented to the world by international media. This lecture outlines the key factors that influence how global media ‘construct’ an image of the Olympic host for home audiences.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català, castellà i anglès.
Col·lecció: Lliçons universitàries, 14
Document: workingPaper
Matèria: Jocs Olímpics ; Juegos Olímpicos ; Olympic Games ; Mitjans de comunicació ; Medios de comunicación ; Mass media ; Marca ciutat ; Marca ciudad ; City branding



21 p, 1.1 MB

Español
23 p, 484.5 KB

English
21 p, 507.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEO-UAB)
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2017-09-27, darrera modificació el 2018-11-28



   Favorit i Compartir