Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites,
Educación Superior Universitaria en diseño de producto en Cataluña
Ferran Masip, Guillem (ESDAP Llotja)

Títol variant: Educació Superior Universitària en disseny de producte a Catalunya
Títol variant: Product Design studies on Higher University Education in Catalonia
Data: 2018
Resum: En el contexto de la Educació Superior Universitaria, posterior a la implantación del Plan Boloña Europeo de 1999, se estan ofreciendo diferentes títulos de educación universitaria y educación superior relacionada con el Diseño de producto, el Grado en diseño y títulos superiores artísticos en diseño en España. Estos títulos se estan normalizando por las agencias de verificación nacionales ANECA i revisándose de forma autonómica a través de la AQU en Cataluña. La enseñanza universitaria convive con la educación superior ofreciendo estudios de nivel 2 MECES en la especialidad de diseño de producto. Este artículo es una simple fotografía, de un momento, un momento en movimiento y cambio. El artículo recoge el estado actual de los estudios de diseño en los centros donde se ofrece la especialidad o mención de producto en Barcelona. El trabajo se desarrolla en la realización de un mapa de los principales centros que realizan estos estudios en España y un posterior análisis de casos de 8 centros que conviven en una misma área que es Barcelona. La metodología del trabajo ha sido realizar una búsqueda en diferentes fuentes oficiales : RUCT, Guía de estudios de la ANECA, AQU y contrarrestarla con las informaciones de las escuelas y universidades, para así obtener datos relacionados con las plazas y los precios del curso 2017-18 y el número de graduados que se titularon el año 2015-16.
Resum: In the context of Higher University Education, after the implementation of the European Plan of Bologna in 1999, Design Schools and universities are offering different titles related to Product Design, Degrees in design, Bachelors of Design and Higher Artistic Titles in design in Spain. This are being standaridzed by the national verification agencies ANECA and reviewed autonomously through the AQU in Catalonia. The university education coexists with higher education offering studies of level 2 QF-EHEA (Qualifications Frameworks in the European Higher Education Area) in the speciallity of product design. This article is a simple photograph, a moment, a moment in movement and change. The article reflects the current status of design studies in different centers all over Spain. The work is developed in the realization of a map of the main centers that carry out these studies and an analysis of cases of 8 centers that coexist in the same area that is Barcelona. The methodology of work has been to perform a search in different official resources like RUCT, ANECA, AQU and to counteract it with the sources of the Schools and the Universities.
Resum: En el context de la Educació Superior Universitària, posterior a la implantació del Pla Bolonya Europeu de 1999, s'estan oferint diferents títols d'educació universitària i educació superior relacionada amb el Disseny de producte, el Grau en disseny i títols superiors artístics en disseny a Espanya . Aquests títols s'estan normalitzant per les agències de verificació nacionals ANECA i revisant-de manera autonòmica a través de l'AQU a Catalunya. L'ensenyament universitari conviu amb l'educació superior oferint estudis de nivell 2 MECES en l'especialitat de disseny de producte. Aquest article és una simple fotografia, d'un moment, un moment en moviment i canvi. L'article recull l'estat actual dels estudis de disseny en els centres on s'ofereix l'especialitat o menció de producte a Barcelona. El treball es desenvolupa a la realització d'un mapa dels principals centres que realitzen aquests estudis a Espanya i una posterior anàlisi de casos de 8 centres que conviuen en una mateixa àrea que és Barcelona. La metodologia del treball ha estat realitzar una recerca en diferents fonts oficials: RUCT, Guia d'estudis de l'ANECA, AQU i contrarestar amb les informacions de les escoles i universitats, per així obtenir dades relacionades amb les places i els preus del curs 2017- 18 i el nombre de graduats que es van titular l'any 2015-16.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Educación superior ; Diseño de producto ; Escuelas de diseño ; Barcelona ; Cataluña ; España ; Education ; Product design ; Design schools ; Catalonia ; Spain ; Educació ; Disseny de producte ; Escoles de disseny ; Catalunya ; Espanya
Publicat a: Grafica, Vol. 6 Núm. 11 (2018) , p. 33-41 (Ensayos) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v6-n11-ferran
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/332527
DOI: 10.5565/rev/grafica.88


10 p, 1017.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-10-09, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir