Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas,
Communicative performance in the written discourse of undergraduate students : what can literature offer?
Ugwuanyi, Kingsley Oluchi (Northumbria University at Newcastle)

Fecha: 2017
Resumen: This study examines two groups of students of the University of Nigeria who were taught using two approaches (literature-based and grammar-based) in order to measure the effect of the approaches on their communicative performance. The data comprises 100 essay scripts (50 for each group) qualitatively analysed based on content, expression, organisation and mechanical accuracy; and also quantitatively analysed using SPSS in order to measure the difference between the two groups. The findings show that there are significant differences in the performance of the two groups in favour of the literature-based approach. The study closes with conclusions and recommendations for SLT (Second Language Teaching) pedagogy. The findings of this study supports Krashen's (1982) Naturalist Approach to language learning, which has far-reaching implications for the field.
Resumen: Aquest estudi examina dos grups d'estudiants de la Universitat de Nigèria que van ser ensenyats usant dos enfocaments (basats en la literatura i en la gramàtica) per mesurar l'efecte dels enfocaments en el seu rendiment comunicatiu. Les dades comprenen 100 guions d'assaig (50 per a cada grup) analitzats qualitativament, basats en el contingut, l'expressió, l'organització i l'exactitud mecànica. Igualment es va analitzar quantitativament amb SPSS per mesurar la diferència entre els dos grups. Els resultats mostren que hi ha diferències significatives en l'exercici dels dos grups, l'enfocament basat en la literatura va resultar en millor rendiment. L'estudi conclou amb conclusions i recomanacions per a l'ensenyament de segones llengües. Els resultats d'aquest estudi donen suport al 'Enfocament Naturalista' de Krashen (1982) dins de l'aprenentatge de llengues, que té implicacions de llarg abast per que fa aquest camp.
Resumen: Este estudio examina dos grupos de estudiantes de la Universidad de Nigeria que fueron enseñados usando dos enfoques (basados en la literatura y en la gramática) para medir el efecto de los enfoques en su desempeño comunicativo. Los datos comprenden 100 guiones de ensayo (50 para cada grupo) cualitativamente analizados basados en el contenido, la expresión, la organización y la exactitud mecánica. También se analizó cuantitativamente con SPSS para medir la diferencia entre los dos grupos. Los hallazgos muestran que hay diferencias significativas en el desempeño de los dos grupos a favor del enfoque basado en la literatura. El estudio concluye con conclusiones y recomendaciones para la didáctica de las segundas lenguas. Los hallazgos de este estudio apoyan el 'Enfoque Naturalista' de Krashen (1982) para el aprendizaje de lenguas, que tiene implicaciones de largo alcance para este campo.
Resumen: Cette étude examine deux groupes d'étudiants de l'Université du Nigeria qui ont été enseignés en utilisant deux approches (basée sur la littérature et la grammaire) afin de mesurer l'effet des approches sur leur performance communicative. Les données comprennent 100 scripts d'essai (50 pour chaque groupe) analysés qualitativement en fonction du contenu, de l'expression, de l'organisation et de la précision mécanique; Et également analysées quantitativement en utilisant SPSS afin de mesurer la différence entre les deux groupes. Les résultats montrent qu'il existe des différences significatives dans la performance des deux groupes en faveur de l'approche basée sur la littérature. L'étude se termine par des conclusions et des recommandations pour la pédagogie SLT. Les résultats de cette étude soutiennent l'approche naturaliste de Krashen (1982) à l'apprentissage des langues, qui a des implications de grande envergure dans le domaine.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Communicative performance/competence ; Language teaching/learning ; Literature ; Applied linguistics ; Rendiment / competència comunicativa ; Ensenyament / aprenentatge d'idiomes ; Literatura ; Lingüística aplicada ; Rendimiento/competencia comunicativa ; Enseñanza/aprendizaje de idiomas ; Compétences / compétences communicatives ; Enseignement / apprentissage des langues ; Littérature ; Linguistique appliquée
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 66-81 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v10-n3-ugwuanyi
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/329359
DOI: 10.5565/rev/jtl3.705


16 p, 173.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-10-11, última modificación el 2018-10-06



   Favorit i Compartir