El gènere decapitat
Vilella, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)

Data: 2015
Resum: L'article reprèn la qüestió de la presència dels trobadors en la Divina Comèdia de Dante, focalitzant l'atenció en el cas cèlebre de Bertran de Born. A partir d'una certa imatge típica del trobador exemplificada a l'obra d'Alfons Serra-Baldó i deutora en gran part de la menció dantesca, es busca argumentar quines són les modalitats i dinàmiques compositives de la intensa intertextualitat que caracteritza l'obra de Dante: tant pel que fa a la il·lustració d'aspectes rellevants de l'estratègia i la història de la composició de la Comèdia, com pel que fa a una consideració genèrica dels fenòmens lligats a la intertextualitat.
Resum: This article revisits the topic of the troubadours presence in Dante's Divina Commedia, focusing on the famous case of Bertran de Born. On the basis of a certain typical image of the troubadour, as found for instance in Alfons Serra-Baldó's book-an image very much indebted to Dante's passage-the article attempts an appraisal of the modes and the compositional dynamics of the intense intertextuality so characteristic of Dante's poem, both from the point of view of the compositional strategy and history of the Commedia and from that of intertextuality and related aspects in general.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Dante ; Bertran de Born ; Trobadors ; Alfons Serra-Baldó ; Intertextualitat ; Troubadours ; Intertextuality
Publicat a: Els Marges, Núm. 105 (2015) , p. 39-51, ISSN 2339-8256

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Marges/article/view/318970


13 p, 82.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-10-31, darrera modificació el 2021-08-08



   Favorit i Compartir