Web of Science: 0 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
La comprensión del signo de igual en la entrada al álgebra : el diseño de tareas y la conversación en la clase de matemática
Parodi Escobal, Sebastián (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai). Departamento de Matemática)
Ochoviet Filgueiras, Teresa Cristina (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai). Departamento de Matemática)
Lezama Andalon, Javier (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic))

Títol variant: La comprensió del signe d'igual en l'entrada a l'àlgebra : el disseny de tasques i la conversa a la classe de matemàtica
Títol variant: Understanding of the equal sign at the entrance to algebra : task design and conversation in math class
Data: 2017
Resum: Presentamos un estudio que indaga sobre los significados que le atribuyen al signo de igual, en un contexto algebraico, un grupo de estudiantes de enseñanza secundaria (13-14 años) en un liceo de Uruguay. Focalizamos en dos sesiones de trabajo que desarrollamos con todo el grupo. Los resultados ponen de manifiesto que las tareas enfocadas a similitudes y diferencias, entre ellas las de clasificar y las que requieren comparar y contrastar, mediadas por una práctica de indagación, generaron genuinas discusiones que despertaron el interés de los estudiantes, lo que a su vez permitió abordar aspectos conceptuales relacionados con el signo de igual que contribuyeron a su comprensión.
Resum: Presentem un estudi que indaga sobre els significats que li atribueixen al signe d'igual, en un context algebraic, un grup d'estudiants d'ensenyament secundari (13-14 anys) en un liceu d'Uruguai. Focalitzem en dues sessions de treball que desenvolupem amb tot el grup. Els resultats posen de manifest que les tasques enfocades a similituds i diferències, entre elles les de classificar i les que requereixen comparar i contrastar, intervingudes per una pràctica d'indagació, van generar genuïnes discussions que van despertar l'interès dels estudiants, la qual cosa al seu torn va permetre abordar aspectes conceptuals relacionats amb el signe d'igual que van contribuir a la seva comprensió.
Resum: We present a study about the meanings attributed to the equal sign, in an algebraic context, by a group of students of secondary school (13-14 years) in Uruguay. We focus on two work sessions we developed with the whole group. The results show that tasks focused on similarities and differences, including those of classifying and those that need to compare and contrast, mediated by a practice of inquiry, generated genuine discussions that aroused the interest of students, which in turn allowed them to approach to conceptual aspects related to the equal sign that contributed to their understanding.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Signo de igual ; Diseño de tareas ; Conversación ; Pensamiento relacional ; Enseñanza secundaria ; Signe d'igual ; Disseny de tasques ; Conversa ; Pensament relacional ; Ensenyament secundari ; Equal sign ; Task design ; Conversation ; Relational thinking ; Secondary school
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 51-67 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n3-parodi-ochoviet-lezama
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329207
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2302


18 p, 354.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-11-06, darrera modificació el 2021-08-08



   Favorit i Compartir