La construcció del coneixement gramatical dels alumnes de secundària a través de la recerca i el raonament : l'ús del pronom hi en el català oral
Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Fontich, Xavier (Escola Escaladei (Cerdanyola del Vallès))

Data: 2003
Resum: En aquest article partim de la hipòtesi que el funcionament de la llengua pot constituir un objecte de coneixement que interessi els estudiants si són ells mateixos que han de confrontar-s'hi per construir coneixement a través de processos actius de recerca (recollida de dades, observació, comparació, anàlisi, argumentació, sistematització, síntesi dels resultats, etc. ), en col·laboració amb els companys i amb la guia del professor. Això porta a considerar la necessitat d'aproximacions holístiques a l'ensenyament de la gramàtica més enllà de l'exercici o la tasca aïllada i puntual. Les recerques exploratòries que s'estan iniciant es basen en un model de seqüència didàctica de gramàtica (SDG)* que és alhora guia per al disseny de les intervencions i hipòtesi de treball, i que està constituït per un conjunt de tasques diverses però relacionades totes elles amb un objectiu global que els donarà sentit. La SDG que presentem aquí tenia com a objecte que els estudiants indaguessin sobre els usos reals del pronom hi.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 31 (2003) , p. 99-110, ISSN 1133-9845

Adreça alternativa: https://cat.grao.com/ca/producte/la-construccio-del-coneixement-gramatical-dels-alumnes-de-secundaria-a-traves-de-la-recerca-i-el-raonament-lus-del-pronom-hi-en-el-catala-oral-ar03110846


12 p, 46.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de divulgació
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-11-29, darrera modificació el 2022-02-10



   Favorit i Compartir