Llegir per escriure textos argumentatius
Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ill, Carles (Escola Superior de Música de Catalunya)
Data: |
2012 |
Resum: |
Tot seguit, presentem una experiència d'estudi del text argumentatiu a l'educació superior. Els estudiants han de respondre dues consignes: explorar la polèmica plantejada per dos textos periodístics (una columna d'opinió i una carta dels lectors) i escriure-hi un text de resposta. El professor crea un context en què cal llegir, dialogar, observar, opinar, consultar fonts i reflexionar. L'objectiu és doble: saber dilatar l'exposició de la tesi defensada, que presentarem només després d'un procés reflexiu sobre els arguments que volem rebatre, i explorar els recursos lingüístics (connectors lògics, puntuació, modalització, etc. ) que la llengua ens ofereix per articular l'entramat de veus diverses sobre el tema. És al si d'aquest entramat que presentem la nostra opinió. |
Drets: |
Tots els drets reservats. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Text argumentatiu ;
Models de textos ;
Lectura de fonts ;
Context cooperatiu |
Publicat a: |
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 48-58, ISSN 1133-9845 |
Adreça alternativa: https://www.grao.com/es/producto/llegir-per-escriure-textos-argumentatius-ar05621086
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2017-11-29, darrera modificació el 2022-02-10