Google Scholar: cites
Identidad emocional y tertulias televisivas en el contexto político de Catalunya
Santamaria, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Identitate emozionala eta telebistako solasaldiak Kataluniako testuinguru politikoan
Títol variant: Emotional identity and TV talk-shows in the political context of Catalonia
Data: 2017
Resum: A partir del análisis de dos tertulias televisivas del programa Divendres de Televisió de Catalunya, este artículo muestra cómo los participantes presentan su punto de vista a partir de recreación de unas emociones determinadas. Estas emociones tienen múltiples vertientes: se pueden discriminar en ellas unos componentes afectivos, cognitivos, conativos y psicológicos; muestran a la vez estados cualitativos, pero también racionales; se relacionan con conceptos como las representaciones sociales, la memoria y la identidad. Es así como se configura una identidad discursiva que la cámara termina perfilando en un sentido concreto.
Resum: Televisió de Catalunya-ko Divendres programako bi solasaldiren azterketatik abiatuta, artikulu honek erakusten du solaskideek norberaren ikuspegia emozio jakin batzuk birsortzetik aurkezten dutela. Emozio horiek alderdi asko dituzte: badituzte emozio horiek osagai afektiboak, kognitiboak, konatiboak eta psikologikoak; aldi berean egoera kualitatiboak ageri dituzte, baina baita arrazionalak ere; eta hainbat kontzepturekin lotzen dira, hala nola irudikapen sozialekin, memoriarekin eta identitatearekin. Horrela taxutzen da identitate diskurtsibo bat; azken ukitua kamerak ematen dio, zentzu zehatz batean.
Resum: Based on the analysis of two television talk shows in the program Divendres of Televisió de Catalunya, this article shows how the talk-show guests present their point of view from the recreation of certain emotions. These emotions have multiple aspects: affective, cognitive, conative and psychological components can be discriminated; both qualitative but also rational states can be categorized; they are related to concepts such as social representations, memory and identity. This is how a discursive identity is configured and the camera ends up defining it in a concrete sense.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Emotivismo ; Identidad periodística ; Discurso ; Multimedia ; Televisión ; Debate ; Emotibismoa ; Kazetariaren identitatea ; Diskurtsoa ; Telebista ; Debatea ; Emotions ; Media identity ; Discourse ; Television
Publicat a: Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 22, núm. 43 (2017) , p. 129-147, ISSN 1137-1102

Adreça alternativa: https://www.ehu.eus/ojs/index.php/Zer/article/view/17720/16844
DOI: 10.1387/zer.17720


19 p, 464.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > REICIT, Recerca en Estudis Interculturals i Traducció
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-12-13, darrera modificació el 2021-01-13



   Favorit i Compartir