Les teories implícites dels professors d'Educació Física
Díaz Lucea, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Las teorías implícitas de los profesores de Educación Física
Data: 2002
Resum: Aquest treball forma part d'una investigació molt més àmplia que, prenent la programació de l'Educació Física com a eix referencial, pretén d'estudiar el pensament del professor i analitzar els factors que incideixen en les decisions que aquest pren quan resol alguns aspectes vinculats a les seves tasques docents. Entre el conjunt d'aspectes que condicionen les diferents decisions del professor es troben les teories implícites que aquest té respecte de l'ensenyament. Aquestes teories són el conjunt de creences personals que regeixen la manera de comportar-se dels docents davant situacions concretes. Aquest estudi tracta d'acostar-se al coneixement d'aquestes teories i n'analitza amb detall la presència i la incidència que tenen en el pensament dels docents, i les seves conseqüències per al procés d'ensenyament i aprenentatge. La investigació segueix un disseny transversal i tracta de descriure i alhora d'interpretar el cúmul de factors que formen aquestes teories en els docents de les etapes obligatòries d'educació.
Resum: Este trabajo forma parte de una investigación mucho más amplia que, tomando la programación de la Educación Física como eje referencial, pretende estudiar el pensamiento del profesor y analizar los factores que inciden en las decisiones que éste toma cuando resuelve ciertos aspectos vinculados con sus tareas docentes. Entre el conjunto de aspectos que condicionan las diferentes decisiones del profesor se encuentran las teorías implícitas que éste posee respecto a la enseñanza. Estas teorías son el conjunto de creencias personales que rigen la manera de comportarse de los docentes delante de situaciones concretas. El presente estudio trata de acercarse al conocimiento de estas teorías y analiza con detalle la presencia y la incidencia de las mismas en el pensamiento de los docentes y sus consecuencias para el proceso de enseñanza y aprendizaje. La investigación sigue un diseño transversal y trata de describir a la vez de interpretar el cúmulo de factores que forman estas teorías en los docentes de las etapas obligatorias de educación.
Resum: This essay is part of much more extensive re search which in tends to study the teacher's thought and analyse the factors that affect his decisions when solving certain points of his teaching tasks, taking Physical Education as a main reference. The teacher's implicit theories about education are in a group of aspects which condition his decisions. These theories are a bunch of personal beliefs which rule the teachers' behaviour in front of a specific situation. This essay in tends to get a closer approach to these theories and analyses them according to their presence and influence on the teachers' thinking and their consequences on the teaching and learning process. This research follows a cross curricular pattern and tries to depict and interpret at the same time the group of factors that form these theories in the obligatory secondary stages.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català i castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Paradigma mediacional ; Pensament del professor ; Teories implícites ; Pensamiento del profesor ; Teorías implícitas ; Mediational paradigm ; Teacher's thinking ; Implicit theories
Publicat a: Apunts. Educació física i esports, Núm. 70 (2002) , p. 16-24, ISSN 2014-0983

Adreça alternativa: https://www.revista-apunts.com/hemeroteca?article=357


9 p, 1.1 MB

Castellà
9 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-12-14, darrera modificació el 2025-04-13



   Favorit i Compartir