Views about scientific inquiry (VASI) : the case of Spain and Sweden
Hamed, Soraya (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Jiménez, Juan (Illinois Institute of Technology (USA). Mathematics and Science Education Department)

Data: 2017
Resum: There is agreement among researchers that one of the main objectives of scientific literacy is that all students understand Scientific Inquiry (SI). Even with many educational proposals guided by SI, there is still difficulty assessing learners' notions about it. The results presented in this paper represent the Spain and Swedish sample using the VASI questionnaire. The objective was to evaluate the notions of scientific investigation of the 7th grade students. Analyzing the responses of students, it can be considered that they can conceptualize some aspects of the nature of scientific inquiry, but cannot identify them in real situations.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Scientific Inquiry ; Assessment ; Knowledge of Inquiry
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3561-3568, ISSN 2174-6486



8 p, 263.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-01-12, darrera modificació el 2022-04-19



   Favorit i Compartir