Web of Science: 0 cites, Scopus: 3 cites, Google Scholar: cites
Evaluación socioformativa en procesos de formación en línea mediante proyectos formativos
Hernández Mosqueda, Jose S. (Centro Universitario CIFE (Mèxic))
Tobón Tobón, Sergio (Centro Universitario CIFE (Mèxic))
Ortega Carbajal, María F. (Centro Universitario CIFE (Mèxic))
Ramírez Cuevas, Andrés M. (Centro Universitario CIFE (Mèxic))

Títol variant: Avaluació socioformativa en processos de formació en línia mitjançant projectes formatius
Títol variant: Socioformative assessment in online training processes through training projects
Data: 2018
Resum: El objetivo del presente estudio es determinar la relación entre un conjunto de variables de la evaluación socioformativa y los proyectos formativos en un posgrado en línea. La metodología que se implementó corresponde a un estudio descriptivo-correlacional con una muestra de 79 participantes de una maestría en línea en donde se correlacionó la evaluación socioformativa mediante problemas de contexto, empleo de rúbricas, autoevaluación y coevaluación en el foro académico, con el impacto de los proyectos formativos que hacen énfasis en la importancia de la colaboración y los procesos de mejoramiento de las evidencias considerando los criterios y las metas de desempeño establecidas. Los principales resultados mostraron que la autoevaluación, la coevaluación, los intentos para resolver el problema del contexto, el número de veces que se mejoró la evidencia y los integrantes que conformaron los equipos para la realización de estas presentaron una correlación significativa con el desempeño reflejado en el promedio académico. Por lo tanto, el proceso de retroalimentación continua mediante la autoevaluación y la coevaluación para la mejora de las evidencias realizadas durante el semestre, así como la colaboración y el apoyo para la resolución de problemas del contexto empleando los proyectos formativos, se asocian con un mejor desempeño académico. Se sugiere nuevos estudios para determinar relaciones de causalidad.
Resum: L'objectiu del present estudi és determinar la relació entre un conjunt de variables de l'avaluació socioformativa i els projectes formatius en un postgrau en línia. La metodologia que es va implementar correspon a un estudi descriptiu correlacional amb una mostra de 79 participants d'un mestratge en línia on es va correlacionar l'avaluació socioformativa mitjançant problemes del context, l'ocupació de rúbriques, l'autoavaluació i la coavaluació en el fòrum acadèmic, amb l'impacte dels projectes formatius que fan èmfasi en la importància de la col·laboració i els processos de millorament de les evidències considerant els criteris i les metes d'acompliment establerts. Els principals resultats van mostrar que l'autoavaluació, la coavaluació, els intents per resoldre el problema del context, el nombre de vegades que es va millorar l'evidència i els integrants que van conformar els equips per a la realització d'aquestes van presentar una correlació significativa amb l'acompliment reflectit en la mitjana acadèmica. Per tant, el procés de retroalimentació contínua mitjançant l'autoavaluació i la coavaluació per a la millora de les evidències realitzades durant el semestre, així com la col·laboració i el suport per a la resolució de problemes del context emprant els projectes formatius s'associen amb un acompliment acadèmic millor. Se suggereixen nous estudis per determinar relacions de causalitat.
Resum: The objective of this study is to determine the relationship between a set of variables related to socioformative assessment and training projects in the framework of an online postgraduate degree. The methodology comprised a descriptive correlational study with a sample of 79 participants enrolled in an online master's degree. A socioformative assessment model based on context problems, the use of rubrics, and self-assessment and coassessment schemes in an academic forum is correlated with the impact of training projects which emphasize the importance of collaboration and processes to improve the evidence considering the established criteria and performance goals. The main results show that self-assessment, co-assessment, attempts to solve context problems, the number of times that the evidence was improved and the members of teams that were formed to carry out these tasks were significantly correlated with academic performance as reflected in the grade point average. Therefore, ongoing feedback through self-assessment and co-assessment schemes to improve evidence during the academic term, as well as collaboration and support in solving context problems through training projects are associated with better academic performance. Further studies to determine causal relationships are proposed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Evaluación socioformativa ; Proyectos formativos ; Rúbricas ; Socioformación ; Rendimiento académico ; Educación en línea ; Avaluació socioformativa ; Projectes formatius ; Rúbriques ; Socioformació ; Rendiment acadèmic ; Educació en línia ; Socioformative assessment ; Training projects ; Rubrics ; Socioformation ; Academic performance ; Online education
Publicat a: Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 147-163 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v54-n1-hernandez-tobon-ortega-ramirez
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/331863
DOI: 10.5565/rev/educar.766


17 p, 232.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-01-24, darrera modificació el 2019-02-27



   Favorit i Compartir