Google Scholar: cites
Seeing Art History : Pietro Antonio Martini's Engravings on the Exhibitions of Paris and London in 1787
Furió, Vicenç (Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art)

Títol variant: Ver la historia del arte : los grabados de Pietro Antonio Martini sobre las exposiciones de París y Londres de 1787
Data: 2004
Resum: Pietro Antonio Martini is the author of two ambitious prints which represent the exhibitions held in 1787 in the Salon of the Louvre and in the Royal Academy of London. The aim of this study is the analysis of the prints in relation to the happening which they represent, for which we will consider their graphic image in the light of which the written sources inform about such important events. The comparison between visual and written documents permit us to reflect on the relationship between images and texts, and as well to pose until which point the Martini prints can be considered a visual equivalent to what happened. On the other hand, the fact of having such a detailed representation of the most important exhibitions held in the same year and in the two capitals of the artistic world at the end of the xviiith century, also permits a comparative study of both contexts.
Resum: Pietro Antonio Martini es autor de dos ambiciosos grabados que representan las exposiciones celebradas en 1787 en el Salón del Louvre y en la Royal Academy de Londres. El objetivo de este estudio es el análisis de los grabados en relación con el acontecimiento que representan, para lo cual se considerará su imagen gráfica a la luz de lo que las fuentes escritas nos dicen de tan importantes eventos. La comparación entre los documentos visuales y los escritos permite reflexionar sobre la relación entre imágenes y textos, y asimismo plantear hasta qué punto las estampas de Martini pueden condiderarse equivalentes visuales de lo sucedido. Por otro lado, el hecho de disponer de una representación tan detallada de las más importantes exposiciones celebradas en el mismo año y en las dos capitales del mundo artístico de finales del siglo xviii, permite también realizar un estudio comparativo de ambos contextos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès i Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Pietro Antonio Martini ; Saló del Louvre de 1787 ; Exposició de la Royal Academy de 1787 ; Salon of the Louvre of 1787 ; Exhibition of the Royal Academy of 1787 ; Salon del Louvre de 1787 ; Exposición de la Royal Academy de 1787
Publicat a: Locus amoenus, N. 7 (2004) p. 255-270, ISSN 2014-8798

Adreça original: https://revistes.uab.cat/locus/article/view/v7-furio
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Locus/article/view/215002
DOI: 10.5565/rev/locus.150


Anglès
16 p, 2.3 MB

Castellà
16 p, 4.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Locus amoenus
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-06-18, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir