El català a les empreses. Context, pràctiques i discursos
Rovira, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Data: 2006
Resum: L'article analitza l'ús del català que es fa en les empreses en un context de multilingüisme creixent, tant en l'àmbit internacional com dins del nostre país. Malgrat que en les comunicacions internes les empreses tendeixen a minimitzar la diversitat lingüística, en les comunicacions externes cada vegada han de fer front a més mercats i a més diversitat entre les llengües dels consumidors. El català és la llengua d'uns quants milions de consumidors, en canvi el seu ús és molt deficient en l'àmbit empresarial. Tanmateix, podríem pensar que, en un context en què les empreses han d'afrontar un creixent plurilingüisme en el conjunt dels seus consumidors o clients, ha de ser més fàcil incorporar-hi el català.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Matèries del catàleg ; Normalització lingüística ; Empresa ; Llei de política lingüística ; Català ; Normalización lingüística ; Catalán
Publicat a: Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Num. 37 (2006) , ISSN 1134-7724

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/128272


7 p, 160.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-02-19, darrera modificació el 2019-07-21



   Favorit i Compartir