Aprendre a pensar críticament en situacions on la ciència és present
Oliveras Prat, Begonya 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Márquez, Conxita 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
| Data: |
2018 |
| Resum: |
Promoure el pensament crític requereix plantejar a l'aula situacions de la vida real amb una certa controvèrsia, que puguin ser problematitzades i que estimulin els estudiants a parlar i compartir diferents formes de veure-les. Els components claus del PC serien: contrastar proves i prendre decisions, avaluar les fonts, desenvolupar opinions independents i analitzar discursos que justifiquen desigualtats,a més de disposar d'uns coneixements científics transferibles i aplicables a l'anàlisi i la comprensió d'aquestes situacions. |
| Ajuts: |
Ministerio de Economía y Competitividad EDU2015-66643-C2-1-P
|
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Publicat a: |
Perspectiva escolar, Núm. 398 (2018) , p. 33-37, ISSN 2385-5460 |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2018-03-21, darrera modificació el 2025-03-16