Avaluació de l'ambientalització curricular de l'assignatura Didàctica del coneixement del medi natural i social del Grau en Educación Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona
Rial Roset, Noèlia
Mata Manzanares, Janet
Calafell, Genina, tutora, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Banqué, Neus, tutora, (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Raya, Jordi Xavier, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2017
Descripció: 137 pag.
Resum: La Universitat Autònoma de Barcelona és una de les institucions que han apostat per la innovació i l’ambientalització curricular, això significa incorporar principis ambientals en els estudis. A la UAB, el grup de recerca Còmplex i el projecte IDES treballen per ambientalitzar les facultats dins el marc de l’Educació pel Desenvolupament Sostenible, en la qual el medi ambient esdevé objecte d’estudi però també el principal recurs didàctic. L’assignatura del tercer curs del Grau en Educació Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona disposa d’un currículum ambientalitzat, i aquest és el primer curs on s’ha demanat fer una gestió sostenible dels projectes que es desenvolupen a la Fira de Ciències, activitat final de l’assignatura durant la qual els alumnes dissenyen espais didàctics on els infants dels centres escolars propers poden aprendre ciència d’una manera participativa i interdisciplinar. La finalitat d’aquest Treball de Fi de Grau és avaluar l’ambientalització curricular de l’assignatura Didàctica de les Ciències a partir de la concepció sobre medi ambient dels alumnes i la incorporació de criteris ambientals en el disseny dels espais didàctics de la Fira de Ciències.
Resum: La Universidad Autónoma de Barcelona es una de las instituciones que han apostado por la innovación y la ambientalización curricular, esto significa incorporar principios ambientales en los estudios. En la UAB, el grupo de investigación Cómplex y el proyecto IDES trabajan para ambientalizar las facultades en el marco de la Educación para el Desarrollo Sostenible, en la que el medio ambiente se convierte en objeto de estudio pero también en el principal recurso didáctico. La asignatura del tercer curso del Grado en Educación Infantil de la Universidad Autónoma de Barcelona dispone de un currículum ambientalizado, y este es el primer curso que se ha pedido hacer una gestión sostenible de los proyectos que se desarrollan en la Feria de Ciencias, actividad final de la asignatura durante la cual los alumnos diseñan espacios didácticos donde los niños de los centros escolares cercanos pueden aprender ciencia de una manera participativa e interdisciplinar. La finalidad de este Trabajo de Fin de Grado es evaluar la ambientalización curricular de la asignatura Didáctica de las Ciencias a partir de la concepción sobre medio ambiente de los alumnos y la incorporación de criterios ambientales en el diseño de los espacios didácticos de la Feria de Ciencias.
Resum: The UAB is one of the institutions that has opted for the innovation and curriculum greening, this means the incorporation of environmental principles in their studies. The UAB research group called Cómplex and the project called IDES, are working for greening the studies within the framework of Education for Sustainable Development, in which the environment becomes an object of study but also the main teaching resource. The subject of the third year of the degree Early Childhood Education from the Autonomous University of Barcelona has a greening curriculum, and this is the first year that it requested to make sustainable management of projects developed in the Sciences Fair, the final course activity where the students designed educational spaces for children from nearby schools where they can learn science in a participatory and interdisciplinary way. The purpose of this Final Degree is the evaluation of the greening curriculum of the subject called Teaching Sciences from the conception of the students about environment and the incorporation of environmental criteria in the design of educational spaces in the Sciences Fair.
Nota: Aquest document conté originàriament altre material i/o programari només consultable a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Ambientalització ; Educació Ambiental ; Educació pel Desenvolupament Sostenible ; Grau d’Educació Infantil ; Universitat Autònoma de Barcelona



Memòria
137 p, 3.6 MB

Article
4 p, 901.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències. TFG

 Registre creat el 2018-05-22, darrera modificació el 2018-10-20



   Favorit i Compartir