Web of Science: 2 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants
Marine-Roig, Estela (Universitat de Lleida. Departament d'Administració d'Empreses)
Mariné Gallisà, Esteve (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Informàtica)

Títol variant: Image of Catalonia perceived by English-speaking and Spanish-speaking tourists
Títol variant: Imagen de Cataluña percibida por turistas anglohablantes y castellanohablantes
Títol variant: Image de la Catalogne perçue par les touristes anglophones et hispanophones
Data: 2018
Resum: Des de fa una dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC), juntament amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTR). En aquest article es proposa un mètode per analitzar les produccions paratextuals lligades a les OTR i extreure'n la imatge percebuda de la destinació segons la procedència dels turistes. El mètode s'aplica a una mostra aleatòria de 330. 000 OTR allotjades a TripAdvisor, sobre Coses per Fer a Catalunya, escrites en castellà o en anglès entre 2011 i 2015. D'acord amb les opinions analitzades, pel que fa a la imatge percebuda (i transmesa) pels turistes de parla anglesa i, en especial, pels nord-americans, es pot concloure en síntesi que Catalunya és Barcelona i que Barcelona és Gaudí.
Resum: In the last decade, the volume of consumer and user-generated content (UGC) has increased notably alongside the expansion of social media. In the hospitality and tourism field, online travel reviews (OTRs) have grown exponentially. This article proposes a method to analyse the paratextual productions attached to OTRs and to extract from them the perceived image of the destination according to the tourists' origin. This method is applied to a random sample of 330,000 OTRs hosted in TripAdvisor about Things to Do in Catalonia written in Spanish or English from 2011 to 2015. According to the analysis of these opinions concerning the perceived (and transmitted) image among English-speaking and, especially, North American tourists, the main conclusion is that Catalonia is Barcelona and Barcelona is Gaudí.
Resum: En lo que va de década, se ha multiplicado notablemente el volumen de los contenidos en línea generados por usuarios y consumidores (UGC), junto con la expansión de los medios de comunicación sociales. En el campo de la hostelería y del turismo, se ha producido un incremento exponencial de las opiniones en línea sobre viajes (OTR). En este artículo se propone un método para analizar las producciones paratextuales ligadas a las OTR y extraer de ellas la imagen percibida del destino según la procedencia de los turistas. El método se aplica a una muestra aleatoria de 330. 000 OTR alojadas en TripAdvisor, sobre Cosas para Hacer en Cataluña, escritas en castellano o inglés entre 2011 y 2015. Según las opiniones analizadas, por lo que respecta a la imagen percibida (y transmitida) por los turistas de habla inglesa y, en especial, por los norteamericanos, se puede concluir en síntesis que Cataluña es Barcelona y Barcelona es Gaudí.
Resum: Lors de la dernière décénnie, le volume de contenus générés par les consommateurs ou usagers (UGC) s'est multiplié avec l'expansion des moyens de communication sociaux. Dans le domaine de l'hôtellerie et du tourisme, il y a eu une croissance exponentielle des opinions en ligne sur les voyages (OTRs). Cet article propose une méthode pour analyser les productions paratextuelles liées aux OTRs et en déduire l'image perçue de la destination selon la provenance des touristes. La méthode est appliquée à un échantillon de 330. 000 OTRs recueillies sur TripAdvisor, sur les Choses à Faire en Catalogne, écrites en espagnol ou en anglais entre 2011 et 2015. Selon les opinions analysées et plus particulièrement selon celles des Nord-américains, on peut conclure en synthèse que la Catalogne se résume à Barcelone, et que Barcelone se résume à Gaudí.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Imatge de la destinació ; Contingut generat per l'usuari ; Dades massives ; Opinions en línia sobre viatges ; Marques turístiques territorials ; Destination image ; User-generated content ; Big data ; Online travel reviews ; Territorial tourism brands ; Imagen del destino ; Contenido generado por el usuario ; Datos masivos ; Opiniones en línea sobre viajes ; Marcas turísticas territoriales ; Image de destination ; Contenu généré par les usagers ; Données massives ; Opinions en ligne sur les voyages ; Catalogne ; Marques touristiques territoriales
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 2 (maig-agost 2018) , p. 219-245 (Articles) , ISSN 2014-4512

Adreça original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v64-n2-marine-roig-marine
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/341302
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/v64-n2-marine-roig-marine
DOI: 10.5565/rev/dag.429


27 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-05-23, darrera modificació el 2022-12-20



   Favorit i Compartir